Loading...
Academic medicine : journal of the Association of American Medical Colleges2014Mar01Vol.89issue(3)

ロールモデリングと医療エラーの開示:研修生の全国調査

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
  • Research Support, U.S. Gov't, P.H.S.
概要
Abstract

目的:医学的エラーに対応するための否定的かつ肯定的な役割モデリングへの研修生の露出を測定し、その暴露とエラー開示に関する訓練生の態度と行動との関連を調べる。 方法:2011年5月から2012年6月の間に、2つの大規模なアカデミックメディカルセンターの435人の住民と7つの米国医学部の1,187人の医学生が匿名の電子アンケートを受けました。アンケートでは、(1)エラーの経験、(2)エラーへの応答のためのトレーニング、(3)エラーの開示に関連する動作、(4)エラーへの応答のためのロールモデリングへの暴露、および(5)開示に関する態度について回答者に尋ねました。著者は、多変量回帰を使用して、負と陽性のロールモデリングへの暴露頻度が独立して2つの主要な結果を予測したかどうかを分析しました。(1)開示に関する態度と(2)有害なエラーに応答した非透明行動。 結果:回答率は55%でした(884/1,622)。エラーへの応答方法に関するトレーニングには、態度に対する最大の独立したプラスの効果がありました(標準化された効果推定、0.32、p <.001)。負のロールモデリングには、最大の独立した負の効果がありました(標準化された効果推定、-0.26、p <.001)。肯定的なロールモデリングは、態度にプラスの効果をもたらしました(標準化された効果推定、0.26、p <.001)。負のロールモデリングへの暴露は、エラー(OR 1.37、95%CI 1.15-1.64; p <.001)に応じて、研修生の非透明行動の可能性の増加と独立して関連していました。 結論:ロールモデリングへの露出は、有害なエラーの開示に関する研修生の態度と行動を予測します。ネガティブなロールモデルは、研修生の間で開示するための重大な障害である可能性があります。

目的:医学的エラーに対応するための否定的かつ肯定的な役割モデリングへの研修生の露出を測定し、その暴露とエラー開示に関する訓練生の態度と行動との関連を調べる。 方法:2011年5月から2012年6月の間に、2つの大規模なアカデミックメディカルセンターの435人の住民と7つの米国医学部の1,187人の医学生が匿名の電子アンケートを受けました。アンケートでは、(1)エラーの経験、(2)エラーへの応答のためのトレーニング、(3)エラーの開示に関連する動作、(4)エラーへの応答のためのロールモデリングへの暴露、および(5)開示に関する態度について回答者に尋ねました。著者は、多変量回帰を使用して、負と陽性のロールモデリングへの暴露頻度が独立して2つの主要な結果を予測したかどうかを分析しました。(1)開示に関する態度と(2)有害なエラーに応答した非透明行動。 結果:回答率は55%でした(884/1,622)。エラーへの応答方法に関するトレーニングには、態度に対する最大の独立したプラスの効果がありました(標準化された効果推定、0.32、p <.001)。負のロールモデリングには、最大の独立した負の効果がありました(標準化された効果推定、-0.26、p <.001)。肯定的なロールモデリングは、態度にプラスの効果をもたらしました(標準化された効果推定、0.26、p <.001)。負のロールモデリングへの暴露は、エラー(OR 1.37、95%CI 1.15-1.64; p <.001)に応じて、研修生の非透明行動の可能性の増加と独立して関連していました。 結論:ロールモデリングへの露出は、有害なエラーの開示に関する研修生の態度と行動を予測します。ネガティブなロールモデルは、研修生の間で開示するための重大な障害である可能性があります。

PURPOSE: To measure trainees' exposure to negative and positive role-modeling for responding to medical errors and to examine the association between that exposure and trainees' attitudes and behaviors regarding error disclosure. METHOD: Between May 2011 and June 2012, 435 residents at two large academic medical centers and 1,187 medical students from seven U.S. medical schools received anonymous, electronic questionnaires. The questionnaire asked respondents about (1) experiences with errors, (2) training for responding to errors, (3) behaviors related to error disclosure, (4) exposure to role-modeling for responding to errors, and (5) attitudes regarding disclosure. Using multivariate regression, the authors analyzed whether frequency of exposure to negative and positive role-modeling independently predicted two primary outcomes: (1) attitudes regarding disclosure and (2) nontransparent behavior in response to a harmful error. RESULTS: The response rate was 55% (884/1,622). Training on how to respond to errors had the largest independent, positive effect on attitudes (standardized effect estimate, 0.32, P < .001); negative role-modeling had the largest independent, negative effect (standardized effect estimate, -0.26, P < .001). Positive role-modeling had a positive effect on attitudes (standardized effect estimate, 0.26, P < .001). Exposure to negative role-modeling was independently associated with an increased likelihood of trainees' nontransparent behavior in response to an error (OR 1.37, 95% CI 1.15-1.64; P < .001). CONCLUSIONS: Exposure to role-modeling predicts trainees' attitudes and behavior regarding the disclosure of harmful errors. Negative role models may be a significant impediment to disclosure among trainees.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google