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背景:テクノロジーとコミュニケーションチャネルの開発、ワークロードの増加、不注意は、看護サービスの患者のプライバシーと機密性に関する問題を引き起こします。 研究の目的:この研究は、看護師が職場で患者のプライバシーを観察するか違反しているかを特定するために、患者のプライバシースケールを開発するために実施されました。 研究デザイン:この研究は、方法論的で記述的な研究でした。 参加者と研究の文脈:参加者は、イスタンブール/トルコの保健省に所属する私立病院と病院で働いている354人の看護師でした。データは、看護師の人口統計学的特性と、患者のプライバシーに関する彼らの意見、および患者のプライバシー尺度に関するアンケートで収集されました。 倫理的考慮事項:病院のトップマネジメントから許可を得た後、研究に関する情報が看護師に与えられました。参加する意思のある人は、参加は自発的であり、データ収集の前に書面による同意を与えるように招待されたことを知らされました。 調査結果:スケールのコンテンツ有効性指数は0.91、クロンバッハのアルファは0.93、スピアマンブラウン、ガットマン係数は0.85、上下27%のテストは-29.65、アイテムの比較値は0.47から0.71の範囲でした。スケールには5つのサブスケールがありました。さらに、看護師の49%は、患者のプライバシーがサービス/ユニットで常に観察されたと述べました。彼らは、合計スケールで4.51±0.49の平均スコア、個人情報と私生活の機密性が4.39±0.61、性的プライバシーの場合は4.39±0.70、自分自身を保護できない人の4.56±0.57、物理的プライバシーの場合は4.60±0.59、4.60±0.52で、好意的な環境を確保するために4.60±0.52を評価しました。 議論:この研究の結果は、患者のプライバシーの違反を決定したいくつかの国際的な研究の結果とは対照的でした。 結論:患者のプライバシー尺度は、看護師が患者のプライバシーを観察または侵害するかどうかに関するデータを収集するための有効で信頼できるツールであり、看護師は一般に、すべての病院、特に私立病院で患者のプライバシーを観察または注意を払っていると報告しました。
背景:テクノロジーとコミュニケーションチャネルの開発、ワークロードの増加、不注意は、看護サービスの患者のプライバシーと機密性に関する問題を引き起こします。 研究の目的:この研究は、看護師が職場で患者のプライバシーを観察するか違反しているかを特定するために、患者のプライバシースケールを開発するために実施されました。 研究デザイン:この研究は、方法論的で記述的な研究でした。 参加者と研究の文脈:参加者は、イスタンブール/トルコの保健省に所属する私立病院と病院で働いている354人の看護師でした。データは、看護師の人口統計学的特性と、患者のプライバシーに関する彼らの意見、および患者のプライバシー尺度に関するアンケートで収集されました。 倫理的考慮事項:病院のトップマネジメントから許可を得た後、研究に関する情報が看護師に与えられました。参加する意思のある人は、参加は自発的であり、データ収集の前に書面による同意を与えるように招待されたことを知らされました。 調査結果:スケールのコンテンツ有効性指数は0.91、クロンバッハのアルファは0.93、スピアマンブラウン、ガットマン係数は0.85、上下27%のテストは-29.65、アイテムの比較値は0.47から0.71の範囲でした。スケールには5つのサブスケールがありました。さらに、看護師の49%は、患者のプライバシーがサービス/ユニットで常に観察されたと述べました。彼らは、合計スケールで4.51±0.49の平均スコア、個人情報と私生活の機密性が4.39±0.61、性的プライバシーの場合は4.39±0.70、自分自身を保護できない人の4.56±0.57、物理的プライバシーの場合は4.60±0.59、4.60±0.52で、好意的な環境を確保するために4.60±0.52を評価しました。 議論:この研究の結果は、患者のプライバシーの違反を決定したいくつかの国際的な研究の結果とは対照的でした。 結論:患者のプライバシー尺度は、看護師が患者のプライバシーを観察または侵害するかどうかに関するデータを収集するための有効で信頼できるツールであり、看護師は一般に、すべての病院、特に私立病院で患者のプライバシーを観察または注意を払っていると報告しました。
BACKGROUND: The developments in technology and communication channels, increasing workload, and carelessness cause problems regarding patient privacy and confidentiality in nursing services. RESEARCH OBJECTIVES: The study was conducted to develop a patient privacy scale to identify whether nurses observe or violate patient privacy at workplace. RESEARCH DESIGN: This research was a methodological and descriptive study. PARTICIPANTS AND RESEARCH CONTEXT: Participants were 354 nurses working at private hospitals and hospitals affiliated with the Ministry of Health in Istanbul/Turkey. Data were collected with a questionnaire about the demographic characteristics of nurses and their opinions about patient privacy and with patient privacy scale. ETHICAL CONSIDERATIONS: After getting permission from the top management of hospitals, information about the study was given to nurses. Those willing to participate were informed that participation was voluntary and invited to give written consent before data collection. FINDINGS: The content validity index of scale was 0.91, Cronbach's alpha was 0.93, Spearman-Brown and Guttman coefficients were 0.85, the upper and lower 27% test was -29.65, and item-total correlation values ranged from 0.47 to 0.71. The scale had five subscales. In addition, 49% of the nurses stated that patient privacy was always observed in their services/units. They appraised with a mean score of 4.51 ± 0.49 for the total scale, 4.39 ± 0.61 for confidentiality of personal information and private life, 4.39 ± 0.70 for sexual privacy, 4.56 ± 0.57 for the privacy of those unable to protect themselves, 4.60 ± 0.59 for physical privacy, and 4.60 ± 0.52 for ensuring a favorable environment. DISCUSSION: The findings of this study were in contrast with the results of some international studies which determined the violation of the patient privacy. CONCLUSION: The patient privacy scale is a valid and reliable tool to collect data on whether nurses observe or violate patient privacy, and the nurses generally reported observing or paying attention to patient privacy in all hospitals and especially private hospitals.
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