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Community mental health journal2014Oct01Vol.50issue(7)

直接的な消費者広告は精神疾患の汚名にどのように影響しますか?

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Randomized Controlled Trial
概要
Abstract

スティグマは、精神疾患のある人々の人生の目標を妨げます。直接消費者広告(DTCA)は、態度の態度に影響を与える可能性があります。この研究の目的は、精神医学的薬物DTCAが精神疾患で自己識別された個人と比較して、一般集団の非難および肯定的な態度に及ぼす影響を調べることです。参加者(n = 272)は、非医薬品の他の2つの広告に埋め込まれた抗うつ薬であるシンバルタに関するDTCAを視聴するためにランダムに割り当てられました。参加者は、このDTCAを表示する前後に、態度を抑制し、肯定する測定を完了しました。結果は、シンバルタDTCAが一般大衆の態度を悪化させたことを示しています。これらの参加者は、DTCAを見た後、精神疾患のある人に対する自己決定の態度に助けを提供し、回復を支持し、同意する可能性が低くなりました。自己識別グループは、DTCAを見た後、責任が少なく、危険性が低く、社会的回避が少なく、恥ずかしさが少なく、支援する意欲が高まりました。さらに、彼らの回復の支持には大幅な改善がありました。結果は、精神医学的薬物に関するDTCAが精神疾患のある人に対する国民の汚名を増加させるが、精神疾患を持っていると特定している個人のスティグマを減らす可能性があることを示唆しています。調査結果は、選択バイアスと自己報告によって多少制限されています。DTCAのさらなる開発への影響が考慮されます。

スティグマは、精神疾患のある人々の人生の目標を妨げます。直接消費者広告(DTCA)は、態度の態度に影響を与える可能性があります。この研究の目的は、精神医学的薬物DTCAが精神疾患で自己識別された個人と比較して、一般集団の非難および肯定的な態度に及ぼす影響を調べることです。参加者(n = 272)は、非医薬品の他の2つの広告に埋め込まれた抗うつ薬であるシンバルタに関するDTCAを視聴するためにランダムに割り当てられました。参加者は、このDTCAを表示する前後に、態度を抑制し、肯定する測定を完了しました。結果は、シンバルタDTCAが一般大衆の態度を悪化させたことを示しています。これらの参加者は、DTCAを見た後、精神疾患のある人に対する自己決定の態度に助けを提供し、回復を支持し、同意する可能性が低くなりました。自己識別グループは、DTCAを見た後、責任が少なく、危険性が低く、社会的回避が少なく、恥ずかしさが少なく、支援する意欲が高まりました。さらに、彼らの回復の支持には大幅な改善がありました。結果は、精神医学的薬物に関するDTCAが精神疾患のある人に対する国民の汚名を増加させるが、精神疾患を持っていると特定している個人のスティグマを減らす可能性があることを示唆しています。調査結果は、選択バイアスと自己報告によって多少制限されています。DTCAのさらなる開発への影響が考慮されます。

Stigma interferes with life goals of people with mental illness. Direct-to-consumer advertising (DTCA) may impact stigmatizing attitudes. The purpose of this study is to examine the effects of psychiatric medication DTCA on the stigmatizing and affirming attitudes of the general population versus individuals self-identified with mental illness. Participants (n = 272) were randomly assigned to watch a DTCA about Cymbalta, an antidepressant, embedded in two other advertisements for non-pharmaceutical products. Participants completed measures of stigmatizing and affirming attitudes before and after viewing this DTCA. Results indicate that the Cymbalta DTCA worsened the attitudes of the general public. These participants were less likely to offer help, endorse recovery, and agree with self-determination attitudes towards people with mental illness following viewing the DTCA. The self-identified group reported less blame, less dangerousness, less social avoidance, more pity, and greater willingness to help after viewing the DTCA. Moreover, there was significant improvement in their endorsement of recovery. Results suggest that DTCAs about psychiatric medication may increase the public's stigma towards people with mental illness but reduce stigma among individuals who identify as having a mental illness. Findings are somewhat limited by selection biases and self-report. Implications for further development of DTCAs are considered.

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