著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
一般化可能性理論(GT)は、複数の分散源を同時に調べ、相対的および絶対的な意思決定の両方に通知し、結果の一貫性と一般化可能性の両方を決定する能力を考慮して、評価研究のためのユーティリティの向上を提供します。これらの強みにもかかわらず、教育と心理学の分野の評価研究者は、GTアプローチの採用と利用が遅いことです。この不利用により、GTの概念的基盤、一般化可能性研究の設計と実装に関与する実際の手順、または両方の問題の組み合わせの実際のステップの不完全な理解によるものである可能性があります。したがって、現在の記事の目標は2つあります。(a)GTの使用に関連する概念的な背景と用語を読者に提供すること、および(b)一般化可能性と信頼性研究の設計、実装、および解釈で考慮する必要がある問題の範囲の理解を促進するため。適用された評価のコンテキストに対するこの分析的アプローチの関連性を考えると、GTが教育と心理学の研究者にアクセス可能で理解されることを保証する必要があります。重要な方法論的および分析的な考慮事項が提示され、適用された使用の意味が説明されています。
一般化可能性理論(GT)は、複数の分散源を同時に調べ、相対的および絶対的な意思決定の両方に通知し、結果の一貫性と一般化可能性の両方を決定する能力を考慮して、評価研究のためのユーティリティの向上を提供します。これらの強みにもかかわらず、教育と心理学の分野の評価研究者は、GTアプローチの採用と利用が遅いことです。この不利用により、GTの概念的基盤、一般化可能性研究の設計と実装に関与する実際の手順、または両方の問題の組み合わせの実際のステップの不完全な理解によるものである可能性があります。したがって、現在の記事の目標は2つあります。(a)GTの使用に関連する概念的な背景と用語を読者に提供すること、および(b)一般化可能性と信頼性研究の設計、実装、および解釈で考慮する必要がある問題の範囲の理解を促進するため。適用された評価のコンテキストに対するこの分析的アプローチの関連性を考えると、GTが教育と心理学の研究者にアクセス可能で理解されることを保証する必要があります。重要な方法論的および分析的な考慮事項が提示され、適用された使用の意味が説明されています。
Generalizability Theory (GT) offers increased utility for assessment research given the ability to concurrently examine multiple sources of variance, inform both relative and absolute decision making, and determine both the consistency and generalizability of results. Despite these strengths, assessment researchers within the fields of education and psychology have been slow to adopt and utilize a GT approach. This underutilization may be due to an incomplete understanding of the conceptual underpinnings of GT, the actual steps involved in designing and implementing generalizability studies, or some combination of both issues. The goal of the current article is therefore two-fold: (a) to provide readers with the conceptual background and terminology related to the use of GT and (b) to facilitate understanding of the range of issues that need to be considered in the design, implementation, and interpretation of generalizability and dependability studies. Given the relevance of this analytic approach to applied assessment contexts, there exists a need to ensure that GT is both accessible to, and understood by, researchers in education and psychology. Important methodological and analytical considerations are presented and implications for applied use are described.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。