Loading...
Applied ergonomics2014Jul01Vol.45issue(4)

意味、感情、製品の好み、個人的な価値観へのアプリケーションとセラミックタイルフローリングの関係

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

この作業の目的は、意味、感情、製品の好み、個人的価値など、人間生産相互作用における主観的要素間の主要な関係を確立する概念フレームワークを検証することを目的としています。この研究では、意味と感情の関係、およびこれらと好みの間の関係、およびそのような関係に対する個人的価値の影響を分析します。この研究は、セラミックタイルの床に適用されました。さまざまなセラミックタイルの床を備えたニュートラルルームの画像を備えたアンケートが設計され、Webを介して配布されました。この研究の結果は、製品の好みの生成において意味と感情の両方を考慮に入れなければならないことを示唆しています。製品に与えられる意味は、感情の生成を引き起こす可能性があり、両方のタイプの主観的な印象が製品の好みを生み出します。個人的な参照値は、主観的な印象と製品の好みとの間のこれらの関係に影響します。結果として、顧客の人口統計データをターゲットにするだけでなく、具体的には、開発プロセスの開始からそれらの価値と基準を考慮する必要があります。このペーパーの特定の結果は、セラミックタイルデザイナーが直接使用できます。セラミックタイルデザイナーは、ターゲット市場に対して製品設計(および主観的な印象が誘発された)をより適切に調整できます。その結果、製品の成功の可能性が強化されます。

この作業の目的は、意味、感情、製品の好み、個人的価値など、人間生産相互作用における主観的要素間の主要な関係を確立する概念フレームワークを検証することを目的としています。この研究では、意味と感情の関係、およびこれらと好みの間の関係、およびそのような関係に対する個人的価値の影響を分析します。この研究は、セラミックタイルの床に適用されました。さまざまなセラミックタイルの床を備えたニュートラルルームの画像を備えたアンケートが設計され、Webを介して配布されました。この研究の結果は、製品の好みの生成において意味と感情の両方を考慮に入れなければならないことを示唆しています。製品に与えられる意味は、感情の生成を引き起こす可能性があり、両方のタイプの主観的な印象が製品の好みを生み出します。個人的な参照値は、主観的な印象と製品の好みとの間のこれらの関係に影響します。結果として、顧客の人口統計データをターゲットにするだけでなく、具体的には、開発プロセスの開始からそれらの価値と基準を考慮する必要があります。このペーパーの特定の結果は、セラミックタイルデザイナーが直接使用できます。セラミックタイルデザイナーは、ターゲット市場に対して製品設計(および主観的な印象が誘発された)をより適切に調整できます。その結果、製品の成功の可能性が強化されます。

This work aims to validate a conceptual framework which establishes the main relationships between subjective elements in human-product interaction, such as meanings, emotions, product preferences, and personal values. The study analyzes the relationships between meanings and emotions, and between these and preferences, as well as the influence of personal values on such relationships. The study was applied to ceramic tile floorings. A questionnaire with images of a neutral room with different ceramic tile floorings was designed and distributed via the web. Results from the study suggest that both meanings and emotions must be taken into account in the generation of product preferences. The meanings given to the product can cause the generation of emotions, and both types of subjective impressions give rise to product preferences. Personal reference values influence these relationships between subjective impressions and product preferences. As a consequence, not only target customers' demographic data but specifically their values and criteria must be taken into account from the beginning of the development process. The specific results of this paper can be used directly by ceramic tile designers, who can better adjust product design (and the subjective impressions elicited) to the target market. Consequently, the chance of product success is reinforced.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google