著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
この研究では、運動活動を増やすための新しい記憶に基づいた実験的介入をテストしました。学部生は、大学の活動の選択に関する2部構成のオンライン調査を表面上完了しました。時間1で、彼らは運動関連の態度、動機、自己報告行動の評価を含むアンケートに回答しました。次に、彼らは運動の動機を高めるポジティブまたはネガティブな経験の記憶を説明しました。対照条件の学生はメモリプロンプトを受け取りませんでした。最後に、彼らは将来運動する意図を評価しました。時間1の8日後、学生は前の週に自己報告された運動の評価を含むTime 2調査を受けました。陽性記憶状態の学生は、対照条件の生徒よりも高いレベルの運動を報告しました。否定的な記憶状態の学生は、運動の中間レベルを報告しました。肯定的な動機付けの記憶を活性化することは、以前の態度、動機、運動活動を制御した後でも、学生の自己報告運動活動に大きな影響を与えました。
この研究では、運動活動を増やすための新しい記憶に基づいた実験的介入をテストしました。学部生は、大学の活動の選択に関する2部構成のオンライン調査を表面上完了しました。時間1で、彼らは運動関連の態度、動機、自己報告行動の評価を含むアンケートに回答しました。次に、彼らは運動の動機を高めるポジティブまたはネガティブな経験の記憶を説明しました。対照条件の学生はメモリプロンプトを受け取りませんでした。最後に、彼らは将来運動する意図を評価しました。時間1の8日後、学生は前の週に自己報告された運動の評価を含むTime 2調査を受けました。陽性記憶状態の学生は、対照条件の生徒よりも高いレベルの運動を報告しました。否定的な記憶状態の学生は、運動の中間レベルを報告しました。肯定的な動機付けの記憶を活性化することは、以前の態度、動機、運動活動を制御した後でも、学生の自己報告運動活動に大きな影響を与えました。
This study tested a novel memory-based experimental intervention to increase exercise activity. Undergraduate students completed a two-part online survey ostensibly regarding college activity choices. At Time 1, they completed questionnaires that included assessments of exercise-related attitudes, motivation and self-reported behaviours. Next, they described a memory of a positive or negative experience that would increase their motivation to exercise; students in a control condition did not receive a memory prompt. Finally, they rated their intentions to exercise in the future. Eight days following Time 1, students received a Time 2 survey that included an assessment of their self-reported exercise during the prior week. Students in the positive memory condition reported higher levels of subsequent exercise than those in the control condition; students in the negative memory condition reported intermediate levels of exercise. Activating a positive motivational memory had a significant effect on students' self-reported exercise activity even after controlling for prior attitudes, motivation and exercise activity.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。