Loading...
Behavioural processes2014May01Vol.104issue()

連想学習におけるコンテキストの機能

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
  • Review
概要
Abstract

コンテキストはトレーニング中およびテスト中にも多くの役割を果たしますが、過去40年にわたって学習の理論は、主にコンテキストによって提供される機能の2つの家族のいずれかに焦点を当ててきました。この選択的レビューでは、これら2つの機能とそれらの相互関係に関する最近のデータを要約します。最初の関数は個別のキューの関数と類似しており、コンテキストが条件付き応答を引き出し、行動制御のための個別のイベントと競合できるようにします。2番目の関数は調節性であり、この役割のコンテキストでは、それ自体で条件付けられた応答を引き出すのではなく、パブロフの手がかりに対する機器の応答または応答を調節するという点で、離散機会セッターの機能と同様です。最初にこれら2つの機能の証拠を提示し、次に試験の間隔、トレーニングの量、および隣接性が、コンテキストが各関数を再生する程度の3つの決定要因であることを示唆しています。また、これらの2つの機能は相互に排他的ではなく、将来の研究は、その機能が行動制御を支配する条件を特定することで恩恵を受けると結論付けています。私たちは、文脈に関するいくつかの誤解について議論することで締めくくります。この記事は、SQAB 2013:Contextual Con。

コンテキストはトレーニング中およびテスト中にも多くの役割を果たしますが、過去40年にわたって学習の理論は、主にコンテキストによって提供される機能の2つの家族のいずれかに焦点を当ててきました。この選択的レビューでは、これら2つの機能とそれらの相互関係に関する最近のデータを要約します。最初の関数は個別のキューの関数と類似しており、コンテキストが条件付き応答を引き出し、行動制御のための個別のイベントと競合できるようにします。2番目の関数は調節性であり、この役割のコンテキストでは、それ自体で条件付けられた応答を引き出すのではなく、パブロフの手がかりに対する機器の応答または応答を調節するという点で、離散機会セッターの機能と同様です。最初にこれら2つの機能の証拠を提示し、次に試験の間隔、トレーニングの量、および隣接性が、コンテキストが各関数を再生する程度の3つの決定要因であることを示唆しています。また、これらの2つの機能は相互に排他的ではなく、将来の研究は、その機能が行動制御を支配する条件を特定することで恩恵を受けると結論付けています。私たちは、文脈に関するいくつかの誤解について議論することで締めくくります。この記事は、SQAB 2013:Contextual Con。

Although contexts play many roles during training and also during testing, over the last four decades theories of learning have predominantly focused on one or the other of the two families of functions served by contexts. In this selective review, we summarize recent data concerning these two functions and their interrelationship. The first function is similar to that of discrete cues, and allows contexts to elicit conditioned responses and compete with discrete events for behavioral control. The second function is modulatory, and similar to that of discrete occasion setters in that in this role contexts do not elicit conditioned responses by themselves, but rather modulate instrumental responding or responding to Pavlovian cues. We first present evidence for these two functions, and then suggest that the spacing of trials, amount of training, and contiguity are three determinants of the degree to which the context will play each function. We also conclude that these two functions are not mutually exclusive, and that future research would benefit from identifying the conditions under which their functions dominate behavioral control. We close by discussing some misconceptions concerning contexts. This article is part of a Special Issue entitled: SQAB 2013: Contextual Con.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google