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車椅子(WCS)を使用する個人は、障害物(例えば、バンプや縁石の下降剤)または非常に荒い地形で経路を頻繁にナビゲートします。粗さなどの表面特性は、身体損傷に関連する快適性と変数に影響を与える可能性があります。これらの関係を理解することは、すべての公共および私的経路への安全で快適なアクセスを確保するために役立ちます。この記事では、WCユーザーの身体、表面粗さの測定技術、設計ガイドラインと露出の制限に対する表面粗さの影響のトピックに関連する既存の研究をレビューします。これらの調査結果は、それらを改善する機会とともに議論されています。幅広い文献検索を使用して、自動車道路に関連する表面粗さを特徴付けるためにいくつかの測定と分析の手法が存在することがわかりましたが、歩行者経路を介したWC使用に体系的に適用されていません。歩道に最も関連性があり適応性があると思われる粗さ測定アプローチは、ローリングプロファイラーです。市販のデバイスは、歩行者の経路を測定するために再調整または適応させることができます。IRIおよびライド品質の分析手法は最も関連性が高く、適応することもできます。表面のプロファイルを使用する分析手法は、WCライダーに最も適用できる周波数と波長に焦点を当てる必要があります。
車椅子(WCS)を使用する個人は、障害物(例えば、バンプや縁石の下降剤)または非常に荒い地形で経路を頻繁にナビゲートします。粗さなどの表面特性は、身体損傷に関連する快適性と変数に影響を与える可能性があります。これらの関係を理解することは、すべての公共および私的経路への安全で快適なアクセスを確保するために役立ちます。この記事では、WCユーザーの身体、表面粗さの測定技術、設計ガイドラインと露出の制限に対する表面粗さの影響のトピックに関連する既存の研究をレビューします。これらの調査結果は、それらを改善する機会とともに議論されています。幅広い文献検索を使用して、自動車道路に関連する表面粗さを特徴付けるためにいくつかの測定と分析の手法が存在することがわかりましたが、歩行者経路を介したWC使用に体系的に適用されていません。歩道に最も関連性があり適応性があると思われる粗さ測定アプローチは、ローリングプロファイラーです。市販のデバイスは、歩行者の経路を測定するために再調整または適応させることができます。IRIおよびライド品質の分析手法は最も関連性が高く、適応することもできます。表面のプロファイルを使用する分析手法は、WCライダーに最も適用できる周波数と波長に焦点を当てる必要があります。
Individuals who use wheelchairs (WCs) frequently navigate over pathways with obstacles (e.g., bumps or curb descents) or terrain that is extremely rough. Surface characteristics such as roughness can have an effect on comfort and variables associated with bodily injury. Understanding these relationships can be helpful to ensure safe and comfortable access to all public and private pathways. This article reviews existing research related to the topics of surface roughness effects on WC user's bodies, surface roughness measurement techniques, and design guidelines and exposure limits that attempt to ensure pathways are safe and passable. These findings are discussed along with opportunities to improve them. Using a broad literature search, it was found that several measurement and analysis techniques exist to characterize surface roughness related to automobile roadways, but they have not been systematically applied to WC use over pedestrian pathways. The roughness measurement approach that appears most relevant and adaptable for sidewalks are rolling profilers. Commercially available devices could be recalibrated or adapted to measure pedestrian pathways. IRI and ride-quality analysis techniques appear most relevant and could also be adapted. Any analysis technique that uses profiles of surfaces should focus on frequencies and wavelengths that are most applicable to WC riders.
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