Loading...
Development and psychopathology2014May01Vol.26issue(2)

自閉症スペクトラム障害のある子供の眼球運動パターン、言語、社会的能力の調査

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

自閉症スペクトラム障害(ASD)を持つ知的に機能するすべての子供は、コアの社会的およびコミュニケーションの障害を示しますが、規範的なタイムスケール内で言語を開発し、その後の重大な遅延とその後の言語障害を経験する人もいます。社会的刺激への初期の注意は、言語の出現において重要な役割を果たしており、後にASDと診断された乳児には顔への注意の低下が文書化されています。社会的刺激への注意のパターンが初期および後期の言語発症グループを区別する程度を調査しました。ASDの子供(平均年齢= 10歳)の子供は、言語の開始タイミング(後期/正常)が異なり、通常発展している比較グループが、相互作用しない人間の人物への視覚的注意がアイトラッキングを使用してマッピングされるタスクを完了しました。視覚的な注意データに関する相関と、現在の社会的および言語能力を測定するテストの結果が実施されました。視覚的な注意のパターンは、通常の言語の発症を持つ典型的に発達している子供とASD子供を区別しませんでした。ASDの子供と後期の発症の子供は、顕著な社会的刺激への注意を大幅に減少させたことが示されました。現在の言語能力と社会的注意との関連が観察されました。言語開始の遅延は、現在の言語スキルと特定の視線パターンに関連付けられています。

自閉症スペクトラム障害(ASD)を持つ知的に機能するすべての子供は、コアの社会的およびコミュニケーションの障害を示しますが、規範的なタイムスケール内で言語を開発し、その後の重大な遅延とその後の言語障害を経験する人もいます。社会的刺激への初期の注意は、言語の出現において重要な役割を果たしており、後にASDと診断された乳児には顔への注意の低下が文書化されています。社会的刺激への注意のパターンが初期および後期の言語発症グループを区別する程度を調査しました。ASDの子供(平均年齢= 10歳)の子供は、言語の開始タイミング(後期/正常)が異なり、通常発展している比較グループが、相互作用しない人間の人物への視覚的注意がアイトラッキングを使用してマッピングされるタスクを完了しました。視覚的な注意データに関する相関と、現在の社会的および言語能力を測定するテストの結果が実施されました。視覚的な注意のパターンは、通常の言語の発症を持つ典型的に発達している子供とASD子供を区別しませんでした。ASDの子供と後期の発症の子供は、顕著な社会的刺激への注意を大幅に減少させたことが示されました。現在の言語能力と社会的注意との関連が観察されました。言語開始の遅延は、現在の言語スキルと特定の視線パターンに関連付けられています。

Although all intellectually high-functioning children with autism spectrum disorder (ASD) display core social and communication deficits, some develop language within a normative timescale and others experience significant delays and subsequent language impairment. Early attention to social stimuli plays an important role in the emergence of language, and reduced attention to faces has been documented in infants later diagnosed with ASD. We investigated the extent to which patterns of attention to social stimuli would differentiate early and late language onset groups. Children with ASD (mean age = 10 years) differing on language onset timing (late/normal) and a typically developing comparison group completed a task in which visual attention to interacting and noninteracting human figures was mapped using eye tracking. Correlations on visual attention data and results from tests measuring current social and language ability were conducted. Patterns of visual attention did not distinguish typically developing children and ASD children with normal language onset. Children with ASD and late language onset showed significantly reduced attention to salient social stimuli. Associations between current language ability and social attention were observed. Delay in language onset is associated with current language skills as well as with specific eye-tracking patterns.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google