著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
この研究を実施して、医学生の自己調節学習戦略(SRL)とうつ病のスコアの使用との関係を決定しました。2012年から2013年の学年に、ベトナムの公立医科大学で623人の学生の間で加速された前向きコホート研究が行われました。うつ病、不安、ストレススケール(21項目)を使用して、うつ病のスコアを主要な研究結果として測定し、不安とストレスのスコアを交絡変数として測定しました。本質的/外因性の目標志向、タスク価値、学習の自己効力感、学習信念の制御、リハーサル、精緻化、組織、批判的思考、メタ認知戦略、時間と研究環境、努力規制、ピア学習、学習アンケートのための動機付け戦略を使用して測定するのを含む14のSRLサブスケールが測定されました。データは、2つの時点(各学期に1回)で収集されました。初めて744の応答(95.88%)と623件(16.26%のドロップアウト率)がありました。一般化された推定方程式を適用して、各SRLサブスケールとうつ病スコアの使用と、時間1でのうつ病の影響、クラスター相関内の不安、ストレス、潜在的な人口統計共変量の影響を調整することとの関係を特定するために適用されました。個別の多変量GEE分析により、すべてのSRLサブスケールは、外因性の目標方向とピア学習を除き、うつ病スコアと有意に負の関連があることが示されました。一方、完全な多変量GEE分析により、Self EffeasionT1、Help-SeekingT1、時間、および研究環境がtrestrest2と有意に負の関連があることが明らかになり、うつ病、不安、ストレス、および人口統計学的共変量の影響を調整しました。結果は、うつ病を減らすために医学生に適切なサポートを提供するために使用する必要があります。
この研究を実施して、医学生の自己調節学習戦略(SRL)とうつ病のスコアの使用との関係を決定しました。2012年から2013年の学年に、ベトナムの公立医科大学で623人の学生の間で加速された前向きコホート研究が行われました。うつ病、不安、ストレススケール(21項目)を使用して、うつ病のスコアを主要な研究結果として測定し、不安とストレスのスコアを交絡変数として測定しました。本質的/外因性の目標志向、タスク価値、学習の自己効力感、学習信念の制御、リハーサル、精緻化、組織、批判的思考、メタ認知戦略、時間と研究環境、努力規制、ピア学習、学習アンケートのための動機付け戦略を使用して測定するのを含む14のSRLサブスケールが測定されました。データは、2つの時点(各学期に1回)で収集されました。初めて744の応答(95.88%)と623件(16.26%のドロップアウト率)がありました。一般化された推定方程式を適用して、各SRLサブスケールとうつ病スコアの使用と、時間1でのうつ病の影響、クラスター相関内の不安、ストレス、潜在的な人口統計共変量の影響を調整することとの関係を特定するために適用されました。個別の多変量GEE分析により、すべてのSRLサブスケールは、外因性の目標方向とピア学習を除き、うつ病スコアと有意に負の関連があることが示されました。一方、完全な多変量GEE分析により、Self EffeasionT1、Help-SeekingT1、時間、および研究環境がtrestrest2と有意に負の関連があることが明らかになり、うつ病、不安、ストレス、および人口統計学的共変量の影響を調整しました。結果は、うつ病を減らすために医学生に適切なサポートを提供するために使用する必要があります。
We conducted this study to determine the relationships between the use of self-regulated learning strategies (SRL) and depression scores among medical students. An accelerated prospective cohort study among 623 students at a public medical university in Vietnam was carried out during the academic year 2012-2013. The Depression, Anxiety and Stress Scales (21 items) was used to measure depression scores as the primary research outcome, and to measure anxiety and stress scores as the confounding variables. Fourteen SRL subscales including intrinsic/extrinsic goal orientation, task value, self-efficacy for learning, control of learning beliefs, rehearsal, elaboration, organization, critical thinking, meta-cognitive strategies, time and study environment, effort regulation, peer learning, and help seeking were measured using the Motivated Strategies for Learning Questionnaire. Data were collected at two points in time (once each semester). There were 744 responses at the first time (95.88%) and 623 at time two (drop-out rate of 16.26%). The generalized estimating equation was applied to identify any relationships between the use of each SRL subscale and depression scores at time 2, adjusting for the effects of depression at time 1, anxiety, stress, within cluster correlation, and potential demographic covariates. Separate multivariate GEE analysis indicated that all SRL subscales were significantly negatively associated with depression scores, except for extrinsic goal orientation and peer learning. Whereas full multivariate GEE analysis revealed that self-efficacyT1, help-seekingT1, time and study environmentT2 were found to be significantly negatively associated with depressionT2, adjusting for the effects of depressionT1, anxiety, stress, and demographic covariates. The results should be used to provide appropriate support for medical students to reduce depression.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。