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Memory (Hove, England)20150101Vol.23issue(3)

感情的な映画の詳細の共同リコール

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

共同抑制とは、数人が単一の記憶レポートを作成するために協力して、同じ数の参加者の個々のレポートのユニークなアイテムが組み合わされた場合よりも少ないアイテムを生成するという現象を指します(つまり、名目リコール)。しかし、このマイナスの効果とは別に、グループメンバーは共同レポートからエラーを削除するというグループでコラボレーションが有益である可能性があります。感情的刺激の記憶に関する共同阻害研究は希少です。したがって、本研究では、実験室環境での感情的資料の詳細のリコールにおける共同抑制と共同エラーの減少の両方を調べました。女性の学部生(n = 111)は、致命的な事故のフィルムクリップを見て、その後、3人のグループで共同(n = 57)または個々のリコール(n = 54)に従事しました。結果は、いくつかの詳細なカテゴリで、コラボレーショングループが名目グループよりも詳細が少ないことをリコールしたことを示しています。ただし、全体として、名目リコールは、共同リコールよりも多くのエラーを生み出しました。現在の結果は、感情的に苦しんでいる材料のリコールに対する共同抑制とエラーの減少の両方に関する初期の発見を拡張しています。これらの発見は、法医学および臨床心理学の応用分野に影響を与える可能性があります。

共同抑制とは、数人が単一の記憶レポートを作成するために協力して、同じ数の参加者の個々のレポートのユニークなアイテムが組み合わされた場合よりも少ないアイテムを生成するという現象を指します(つまり、名目リコール)。しかし、このマイナスの効果とは別に、グループメンバーは共同レポートからエラーを削除するというグループでコラボレーションが有益である可能性があります。感情的刺激の記憶に関する共同阻害研究は希少です。したがって、本研究では、実験室環境での感情的資料の詳細のリコールにおける共同抑制と共同エラーの減少の両方を調べました。女性の学部生(n = 111)は、致命的な事故のフィルムクリップを見て、その後、3人のグループで共同(n = 57)または個々のリコール(n = 54)に従事しました。結果は、いくつかの詳細なカテゴリで、コラボレーショングループが名目グループよりも詳細が少ないことをリコールしたことを示しています。ただし、全体として、名目リコールは、共同リコールよりも多くのエラーを生み出しました。現在の結果は、感情的に苦しんでいる材料のリコールに対する共同抑制とエラーの減少の両方に関する初期の発見を拡張しています。これらの発見は、法医学および臨床心理学の応用分野に影響を与える可能性があります。

Collaborative inhibition refers to the phenomenon that when several people work together to produce a single memory report, they typically produce fewer items than when the unique items in the individual reports of the same number of participants are combined (i.e., nominal recall). Yet, apart from this negative effect, collaboration may be beneficial in that group members remove errors from a collaborative report. Collaborative inhibition studies on memory for emotional stimuli are scarce. Therefore, the present study examined both collaborative inhibition and collaborative error reduction in the recall of the details of emotional material in a laboratory setting. Female undergraduates (n = 111) viewed a film clip of a fatal accident and subsequently engaged in either collaborative (n = 57) or individual recall (n = 54) in groups of three. The results show that, across several detail categories, collaborating groups recalled fewer details than nominal groups. However, overall, nominal recall produced more errors than collaborative recall. The present results extend earlier findings on both collaborative inhibition and error reduction to the recall of affectively laden material. These findings may have implications for the applied fields of forensic and clinical psychology.

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