Loading...
Animal cognition2014Sep01Vol.17issue(5)

Capuchin Monkeys(Sapajus spp)の探査と学習:行動結果の偶発事象の役割

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

動物は環境を探索する強い傾向があります。自発的な探査は、動物が特定の行動とその結果との関係を発見し、学ぶことを可能にするため、非常に生物学的な重要性を持っています。学習の行動と結果の間の偶発性の役割は、主に機器の学習環境で調査されており、自由な探査の文脈でははるかに少ない。複雑なモジュールを操作し、異なる結果を生み出すことができるメカトロニックプラットフォームで、16のCapuchin Monkeys(Sapajus spp。)をテストしました。実験的な被験者は、モジュールを操作し、自分の特定のアクションと生成された結果(つまり、ボックスの開口部と照明)との間の偶発性を発見できます。対照的に、対照被験者はモジュールで動作する可能性がありますが、経験した結果は、ペアの実験被験者(「Yoked-Control」パラダイム)によって実行された結果でした。食物報酬が存在しなかった探査段階では、実験的な被験者はボードでより多くの時間を費やし、ヨークの被験者よりもモジュールを操作しました。実験的な被験者は、次のテスト段階でヨークの被験者よりも優れていました。そこでは、成功が箱を開けるために効果的なアクションを思い出す必要がありました。これらの調査結果は、外因性報酬がない場合にアクションアウト結果の偶発性を体験する機会が、カプチンの探求を促進し、学習プロセスを促進することを示しています。したがって、この本質的に動機付けられた学習は、個人が後に適応目的で悪用できるスキルと認知能力の獲得を可能にする強力なメカニズムを表しています。

動物は環境を探索する強い傾向があります。自発的な探査は、動物が特定の行動とその結果との関係を発見し、学ぶことを可能にするため、非常に生物学的な重要性を持っています。学習の行動と結果の間の偶発性の役割は、主に機器の学習環境で調査されており、自由な探査の文脈でははるかに少ない。複雑なモジュールを操作し、異なる結果を生み出すことができるメカトロニックプラットフォームで、16のCapuchin Monkeys(Sapajus spp。)をテストしました。実験的な被験者は、モジュールを操作し、自分の特定のアクションと生成された結果(つまり、ボックスの開口部と照明)との間の偶発性を発見できます。対照的に、対照被験者はモジュールで動作する可能性がありますが、経験した結果は、ペアの実験被験者(「Yoked-Control」パラダイム)によって実行された結果でした。食物報酬が存在しなかった探査段階では、実験的な被験者はボードでより多くの時間を費やし、ヨークの被験者よりもモジュールを操作しました。実験的な被験者は、次のテスト段階でヨークの被験者よりも優れていました。そこでは、成功が箱を開けるために効果的なアクションを思い出す必要がありました。これらの調査結果は、外因性報酬がない場合にアクションアウト結果の偶発性を体験する機会が、カプチンの探求を促進し、学習プロセスを促進することを示しています。したがって、この本質的に動機付けられた学習は、個人が後に適応目的で悪用できるスキルと認知能力の獲得を可能にする強力なメカニズムを表しています。

Animals have a strong propensity to explore the environment. Spontaneous exploration has a great biological significance since it allows animals to discover and learn the relation between specific behaviours and their consequences. The role of the contingency between action and outcome for learning has been mainly investigated in instrumental learning settings and much less in free exploration contexts. We tested 16 capuchin monkeys (Sapajus spp.) with a mechatronic platform that allowed complex modules to be manipulated and to produce different outcomes. Experimental subjects could manipulate the modules and discover the contingencies between their own specific actions and the outcomes produced (i.e., the opening and lighting of a box). By contrast, Control subjects could operate on the modules, but the outcomes experienced were those performed by their paired Experimental subjects ("yoked-control" paradigm). In the exploration phase, in which no food reward was present, Experimental subjects spent more time on the board and manipulated the modules more than Yoked subjects. Experimental subjects outperformed Yoked subjects in the following test phase, where success required recalling the effective action so to open the box, now baited with food. These findings demonstrate that the opportunity to experience action-outcome contingencies in the absence of extrinsic rewards promotes capuchins' exploration and facilitates learning processes. Thus, this intrinsically motivated learning represents a powerful mechanism allowing the acquisition of skills and cognitive competence that the individual can later exploit for adaptive purposes.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google