著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
2004年以来、25の州は、肥満関連の健康損害から生じる請求に対する民事責任から食品産業を保護するために、常識的な消費法(CCA)を可決しました。これらの法律は引き続き導入されています。CCAは一般に「不法行為改革」の観点から議論されています。この記事では、25の州法すべての内容の体系的な分析を実施し、CCASの潜在的な影響は、肥満関連の不法行為改革を超えて、州司法長官(AGS)の権限に対する制限に至ることと、AGS、個人、および消費者のクラスによる将来の消費者保護請求に対する重要な改革が行われることを発見しました。さらに、すべてのCCA州は、CCAの支持者によって行われた軽薄な訴訟に対する既存の法的保護を行っていました。
2004年以来、25の州は、肥満関連の健康損害から生じる請求に対する民事責任から食品産業を保護するために、常識的な消費法(CCA)を可決しました。これらの法律は引き続き導入されています。CCAは一般に「不法行為改革」の観点から議論されています。この記事では、25の州法すべての内容の体系的な分析を実施し、CCASの潜在的な影響は、肥満関連の不法行為改革を超えて、州司法長官(AGS)の権限に対する制限に至ることと、AGS、個人、および消費者のクラスによる将来の消費者保護請求に対する重要な改革が行われることを発見しました。さらに、すべてのCCA州は、CCAの支持者によって行われた軽薄な訴訟に対する既存の法的保護を行っていました。
Since 2004, 25 states have passed Commonsense Consumption Acts (CCAs) to shield the food industry from civil liability for claims arising from obesity-related health harms. These laws continue to be introduced. CCAs have generally been discussed in terms of "tort reform." For this article, we conducted a systematic analysis of the content of all 25 state laws and found that the potential impact of CCAs goes well beyond obesity-related tort reform to limits on state Attorney General (AGs) authority and significant reforms to future statutory consumer protection claims by AGs, individuals and classes of consumers. Moreover, every CCA state had pre-existing legal protections against frivolous litigation-greatly undercutting arguments made by CCA proponents.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。