Loading...
Experimental brain research2014Jul01Vol.232issue(7)

発達協調障害のリスクがある子供の姿勢の揺れと認識

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

ギブソン(視覚的知覚への生態学的アプローチ、ホートン・ミフリン、ボストン、1979/1986)は、アフォーダンスを運動行動の機会として定義し、知覚と行動の間の相互作用を強調しました。発達協調障害のある子どもに関する研究は、一般に、アフォーダンスの判断(知覚)および姿勢制御(アクション)の困難を報告しています。しかし、知覚と行動がどのように結合されているかはまだ研究されていません。本研究は、発達協調障害(RDCD)のリスクがある小児の姿勢の揺れの制御と、典型的に発達している子供(TDC)の認識との関係を評価しようとした。知覚と行動の関係はグループ間で異なると仮定しました。参加者は、フィートに10 cmブロックを着用することなく、または立っている間、最大座位(SHMAX)について一連の判断を下しました。姿勢の揺れと判断の正確性が記録されました。私たちの調査結果は、RDCDが判断セッション中にさらに揺れ動き、TDCと比較してより正確な判断を下したことを示しました。さらに、TDCは姿勢の揺れを局所から判断セッションに減らしましたが、RDCDの姿勢の揺れはセッションの間に同一のままでした。最後に、TDCは判断試験全体で姿勢の揺れを減らし、ブロック条件でのShmaxに関する判断の学習効果を明らかにしましたが、RDCDは姿勢の揺れを変調せず、非ブロック条件とブロック条件の両方でShmaxを学習しませんでした。全体として、姿勢の揺れの変調は、判断セッション中と判断間および判断セッションの間でグループ間で異なり、それによりShmaxに関する知覚的判断が差別的に影響を受けました。要約すると、この研究は、RDCDとTDCの間の認識と作用の結合の違いを示しました。

ギブソン(視覚的知覚への生態学的アプローチ、ホートン・ミフリン、ボストン、1979/1986)は、アフォーダンスを運動行動の機会として定義し、知覚と行動の間の相互作用を強調しました。発達協調障害のある子どもに関する研究は、一般に、アフォーダンスの判断(知覚)および姿勢制御(アクション)の困難を報告しています。しかし、知覚と行動がどのように結合されているかはまだ研究されていません。本研究は、発達協調障害(RDCD)のリスクがある小児の姿勢の揺れの制御と、典型的に発達している子供(TDC)の認識との関係を評価しようとした。知覚と行動の関係はグループ間で異なると仮定しました。参加者は、フィートに10 cmブロックを着用することなく、または立っている間、最大座位(SHMAX)について一連の判断を下しました。姿勢の揺れと判断の正確性が記録されました。私たちの調査結果は、RDCDが判断セッション中にさらに揺れ動き、TDCと比較してより正確な判断を下したことを示しました。さらに、TDCは姿勢の揺れを局所から判断セッションに減らしましたが、RDCDの姿勢の揺れはセッションの間に同一のままでした。最後に、TDCは判断試験全体で姿勢の揺れを減らし、ブロック条件でのShmaxに関する判断の学習効果を明らかにしましたが、RDCDは姿勢の揺れを変調せず、非ブロック条件とブロック条件の両方でShmaxを学習しませんでした。全体として、姿勢の揺れの変調は、判断セッション中と判断間および判断セッションの間でグループ間で異なり、それによりShmaxに関する知覚的判断が差別的に影響を受けました。要約すると、この研究は、RDCDとTDCの間の認識と作用の結合の違いを示しました。

Gibson (The ecological approach to visual perception, Houghton Mifflin, Boston, 1979/1986) defined affordances as opportunities for motor behaviors, and highly emphasized the interaction between perception and action. Research on children with developmental coordination disorder commonly reports difficulties in judgments of affordances (perception) and in postural control (action). However, how perception and action are coupled has not been studied yet. The present study sought to evaluate the relationship between control of postural sway and perception of affordances in children at risk for developmental coordination disorder (RDCD) and typically developing children (TDC). We hypothesized that the relationship between perception and action would differ between groups. Participants made a series of judgments about their maximum sitting height (SHmax) while standing with and without wearing 10 cm blocks on feet. Postural sway and the judgment accuracy were recorded. Our findings showed that RDCD swayed more during judgment sessions and made less accurate judgments compared to TDC. In addition, TDC reduced postural sway from inter-judgment to judgment sessions, whereas the postural sway of RDCD remained identical between sessions. Last, while TDC reduced postural sway across judgment trials and revealed a learning effect of the judgments about SHmax in the block condition, RDCD never modulated postural sway and did not learn their SHmax in both non-block and block conditions. Overall, modulation of postural sway differed between groups during judgment sessions and between inter-judgment and judgment sessions, whereby their perceptual judgments about SHmax were differentially influenced. To summarize, this study demonstrated a difference in perception and action coupling between RDCD and TDC.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google