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この論文では、C.G。の文化的意義を検討しています。これは、ユング自身と物理学者のヴォルフガン・パウリの両方によって想定されていたように、ユングのコンセプトの開発における最も重要な討論者の両方によって想定されていました。両方の思想家にとって、同期の原則は、何よりも、科学のより拡張された、より全体的な理解を開発しようとする試みでした。しかし、この開発を提案するための彼らの動機は、予想されるように、科学的、哲学的、心理的な(個人を含む)だけでなく、歴史的、社会的、政治的、宗教的、そして密教の考慮を伴うものであると主張しています。同様に、思考の主流の潮流。
この論文では、C.G。の文化的意義を検討しています。これは、ユング自身と物理学者のヴォルフガン・パウリの両方によって想定されていたように、ユングのコンセプトの開発における最も重要な討論者の両方によって想定されていました。両方の思想家にとって、同期の原則は、何よりも、科学のより拡張された、より全体的な理解を開発しようとする試みでした。しかし、この開発を提案するための彼らの動機は、予想されるように、科学的、哲学的、心理的な(個人を含む)だけでなく、歴史的、社会的、政治的、宗教的、そして密教の考慮を伴うものであると主張しています。同様に、思考の主流の潮流。
This paper considers the cultural significance of C.G. Jung's concept of synchronicity, as this was envisaged both by Jung himself and by the physicist Wolfgang Pauli, Jung's most important discussant in developing the concept. For both thinkers the principle of synchronicity was, above all, an attempt to develop an expanded, more holistic understanding of science. The paper argues, however, that their motives for proposing this development were not just, as might be expected, scientific, philosophical, and psychological (including personal), but also historical, social, political, and religious, and involved consideration of esoteric as well as mainstream currents of thought.
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