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East Asian archives of psychiatry : official journal of the Hong Kong College of Psychiatrists = Dong Ya jing shen ke xue zhi : Xianggang jing shen ke yi xue yuan qi kan2014Mar01Vol.24issue(1)

マインドフルネスアンケートのタイ版:Srithanya satiスケール

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PMID:24676484DOI:
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
  • Validation Study
概要
Abstract

目的:タイの文脈でSrithanya satiスケール(SSS)という名前のマインドフルネスを評価するためのスケールを開発する。 方法:瞑想の専門家の助けを借りて、14個のアイテムが導き出されました。これらは、16人のメンタルヘルスの専門家によって検証され、その後の心理測定特性の分析が行われました。合計466人の被験者が、さまざまなソースから意図的にサンプリングされました。スケールの構成妥当性は、確認因子分析によって調べられました。階層モデルを適用して、SSSの3因子モデルが全体的なマインドフルネスを適切に説明できるかどうかをテストしました。テストと再テストの信頼性と各サブスケールの内部一貫性(認識、受け入れ、および自己リコレクション)は、それぞれピアソンの相関係数とクロンバッハのアルファによって分析されました。Srithanyaストレステストを適用して、アンケートの判別妥当性をテストしました。フィラデルフィアマインドフルネススケールは、同時の妥当性をテストするために使用されました。 結果:11項目のSSSは、さまざまな瞑想体験を持つ人々のグループに適合することがわかりました。2つのコンポーネント(認識と自己リコレクション)は、初心者の全体的なマインドフルネスを説明しました。スケールの信頼性とその他の心理測定特性は非常に受け入れられました。 結論:SSSは、タイ人のマインドフルネスを測定するための信頼性が高く、有効で、許容可能なツールである可能性があります。臨床集団だけでなく、瞑想の経験を持つ人々にはさらなる研究が保証されています。

目的:タイの文脈でSrithanya satiスケール(SSS)という名前のマインドフルネスを評価するためのスケールを開発する。 方法:瞑想の専門家の助けを借りて、14個のアイテムが導き出されました。これらは、16人のメンタルヘルスの専門家によって検証され、その後の心理測定特性の分析が行われました。合計466人の被験者が、さまざまなソースから意図的にサンプリングされました。スケールの構成妥当性は、確認因子分析によって調べられました。階層モデルを適用して、SSSの3因子モデルが全体的なマインドフルネスを適切に説明できるかどうかをテストしました。テストと再テストの信頼性と各サブスケールの内部一貫性(認識、受け入れ、および自己リコレクション)は、それぞれピアソンの相関係数とクロンバッハのアルファによって分析されました。Srithanyaストレステストを適用して、アンケートの判別妥当性をテストしました。フィラデルフィアマインドフルネススケールは、同時の妥当性をテストするために使用されました。 結果:11項目のSSSは、さまざまな瞑想体験を持つ人々のグループに適合することがわかりました。2つのコンポーネント(認識と自己リコレクション)は、初心者の全体的なマインドフルネスを説明しました。スケールの信頼性とその他の心理測定特性は非常に受け入れられました。 結論:SSSは、タイ人のマインドフルネスを測定するための信頼性が高く、有効で、許容可能なツールである可能性があります。臨床集団だけでなく、瞑想の経験を持つ人々にはさらなる研究が保証されています。

OBJECTIVE: To develop a scale for assessing mindfulness named Srithanya Sati Scale (SSS) in Thai context. METHODS: Fourteen items were derived with the help from meditation experts. These were then validated by 16 mental health experts followed by analysis of their psychometric properties. A total of 466 subjects were purposively sampled from various sources. The construct validity of the scale was examined by confirmatory factor analysis. The hierarchical model was applied to test whether 3-factor model of SSS could adequately explain overall mindfulness. Test-retest reliability and the internal consistency of each subscale (awareness, acceptance, and self-recollection) were analysed by Pearson's correlation coefficient and Cronbach's alpha, respectively. Srithanya Stress Test was applied to test the discriminant validity of the questionnaire. The Philadelphia Mindfulness Scale was used for testing the concurrent validity. RESULTS: The 11-item SSS was found to fit across groups of people with different meditation experiences. Two of the components (awareness and self-recollection) explained the overall mindfulness in beginners. The reliability and other psychometric properties of the scale were highly acceptable. CONCLUSION: The SSS may be a reliable, valid, and acceptable tool for measuring mindfulness in the Thai population. Further studies are warranted in people with more experience in meditation, as well as clinical populations.

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