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昨年、フロイトのユングへの手紙を読んだとき、私はフロイトが「トーキングキュア」(すなわち、精神分析)は愛の結果であると主張した最も興味深い箇所に出会いました。精神医学。つまり、フロイトはユングに言った、精神分析の治療は愛の影響を受けている(McGuire、1974)。私はこれについて長い間瞑想していました:フロイト - 妻が司祭/ラビの娘であるコウモリのコヘンであったことは興味深いです - そして、プロテスタントのキリスト教大臣の息子で孫のユングは、精神分析時代の始まり。愛に関するこの発言は、単なる一回限りの観察でもありませんでした。ウィーンの精神分析協会の議事録は、この考え方を断言しています。「私たちの治療法は愛の治療法です」(Haynal、1994、p。24)。明らかに、フロイトと彼の同時代人は、エロスではなく、神が他の人への肉体的欲求である、神が人類に持っている愛のようなアガペについて話していました。メンタルヘルスにおける境界交差の恐怖に関する現代の精神医学文献には多くのことが書かれています(Gabbard、1995)。Jungの文書化された医学生と患者であるSabina Spielreinとのエロティックな関係は、この懸念の因果関係です。しかし、これらの恐怖は、患者との性的関係への不利な関与に関する妥当な懸念 - が、フロイトとユングが彼らの動きの始まりで話していたことの本当の重要性を曖昧にしました。100年以上後、精神分析の創設者の初期の対話を再訪し、再び自分の言葉で彼らを聞く時が来るかもしれません。
昨年、フロイトのユングへの手紙を読んだとき、私はフロイトが「トーキングキュア」(すなわち、精神分析)は愛の結果であると主張した最も興味深い箇所に出会いました。精神医学。つまり、フロイトはユングに言った、精神分析の治療は愛の影響を受けている(McGuire、1974)。私はこれについて長い間瞑想していました:フロイト - 妻が司祭/ラビの娘であるコウモリのコヘンであったことは興味深いです - そして、プロテスタントのキリスト教大臣の息子で孫のユングは、精神分析時代の始まり。愛に関するこの発言は、単なる一回限りの観察でもありませんでした。ウィーンの精神分析協会の議事録は、この考え方を断言しています。「私たちの治療法は愛の治療法です」(Haynal、1994、p。24)。明らかに、フロイトと彼の同時代人は、エロスではなく、神が他の人への肉体的欲求である、神が人類に持っている愛のようなアガペについて話していました。メンタルヘルスにおける境界交差の恐怖に関する現代の精神医学文献には多くのことが書かれています(Gabbard、1995)。Jungの文書化された医学生と患者であるSabina Spielreinとのエロティックな関係は、この懸念の因果関係です。しかし、これらの恐怖は、患者との性的関係への不利な関与に関する妥当な懸念 - が、フロイトとユングが彼らの動きの始まりで話していたことの本当の重要性を曖昧にしました。100年以上後、精神分析の創設者の初期の対話を再訪し、再び自分の言葉で彼らを聞く時が来るかもしれません。
Last year, when reading Freud's letters to Jung, I came across a most interesting passage in which Freud claimed that the "talking cure" (i.e., psychoanalysis) was the result of love--not transference, counter-transference, or another neologism of psychiatry. That is, Freud said to Jung, the cure in psychoanalysis is affected by love (McGuire, 1974 ). I meditated on this for a long while: It is interesting that Freud--whose wife was a bat kohen, daughter of a priest/rabbi--and Jung, the son and grandson of Protestant Christian ministers, would have such a soteriological dialog at the beginning of the psychoanalytic era. This remark on love was not just a one-off observation, either. The minutes of the Vienna Psychoanalytic Society affirm this line of thinking: "Our cures are cures of love" (Haynal, 1994, p. 24). Clearly, Freud and his contemporaries were talking about agape, the kind of love God has for humanity, not eros, a physical desire for another person. There is much written in contemporary psychiatric literature about fears of boundary crossing in mental health (Gabbard, 1995 ); Jung's documented erotic relationship with medical student and patient, Sabina Spielrein, may be the causa causans of this concern. But, these fears--correct concerns about untoward involvement in sexual relationships with patients--have obscured the real importance of what Freud and Jung were talking about back in the beginning of their movement. More than 100 years later, it may well be time to revisit the early dialogue of the founders of psychoanalysis and hear them in their own words once again.
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