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Omega20000101Vol.68issue(3)

臨死体験と死の心理学

,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

死の心理的現象学についてはほとんど知られていない。NDESは、既知の歴史とすべての文化において、死に近い人々によって報告されており、NDESは、死の現象学がさまざまな複雑な心理的プロセスを伴うことを示唆することにより、客観的メカニックモデルに挑戦します。この記事では、死、心理的な後遺症、複雑な意識的能力の低下のNDEの3つの顕著な特性について、この主張を支持しています。これらが死の社会的理解を促進するための意味について議論されており、緩和ケアなどの死が頻繁に遭遇する職業に対する彼らの実用的な適用が対処されています。

死の心理的現象学についてはほとんど知られていない。NDESは、既知の歴史とすべての文化において、死に近い人々によって報告されており、NDESは、死の現象学がさまざまな複雑な心理的プロセスを伴うことを示唆することにより、客観的メカニックモデルに挑戦します。この記事では、死、心理的な後遺症、複雑な意識的能力の低下のNDEの3つの顕著な特性について、この主張を支持しています。これらが死の社会的理解を促進するための意味について議論されており、緩和ケアなどの死が頻繁に遭遇する職業に対する彼らの実用的な適用が対処されています。

Little is known about the psychological phenomenology of death. Reported across known history and in all cultures by those who have died or been close to death, NDEs challenge objective-mechanistic models by suggesting the phenomenology of death may involve a variety of complex psychological processes. This article discusses three notable characteristics of the NDE--loss of the fear of death, psychological sequelae, and complex conscious abilities--supporting this claim. The implications these have for advancing societal understandings of death are discussed, and their pragmatic application for professions where death is frequently encountered, such as palliative care, is addressed.

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