Loading...
Research in developmental disabilities2014Sep01Vol.35issue(9)

ADHD症状のある子供のスペルミス:作業記憶の役割

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

研究によると、注意欠陥/多動性障害(ADHD)の子供が、綴りエラーを含む一連の学問的困難を提示する可能性があることが示されています。正しいスペルが作業記憶の音韻コンポーネント(PWM)によってサポートされていることを考えると、本研究では、ADHDの子供のスペルの難しさが子供のPWMが過負荷になったときに強調されているかどうかを調べました。ADHD症状のある19人の子供(8〜11歳)のグループ、および年齢、学校教育、性別、評価された知的能力、社会経済的地位に合った典型的な発達中の子供のグループは、2つのディクテーションテキストを管理しました。条件と、執筆中に参加者が一連の数字を覚えることを要求する条件と1つ。結果は、ADHD症状のある子どもたちが綴りの難しさを持ち、対照群の子供と比較してより高い割合のエラーを生成し、これらの困難がPWMのより高い負荷の下で強化されることを確認しました。エラーの分析により、これは特に音韻エラーの場合に当てはまることが示されました。PWM条件のエラーの増加は、ADHDの子供たちもPWMタスクでパフォーマンスが低下したため、作業メモリとライティングのトレードオフによるものではありませんでした。理論的および実際的な意味について説明します。

研究によると、注意欠陥/多動性障害(ADHD)の子供が、綴りエラーを含む一連の学問的困難を提示する可能性があることが示されています。正しいスペルが作業記憶の音韻コンポーネント(PWM)によってサポートされていることを考えると、本研究では、ADHDの子供のスペルの難しさが子供のPWMが過負荷になったときに強調されているかどうかを調べました。ADHD症状のある19人の子供(8〜11歳)のグループ、および年齢、学校教育、性別、評価された知的能力、社会経済的地位に合った典型的な発達中の子供のグループは、2つのディクテーションテキストを管理しました。条件と、執筆中に参加者が一連の数字を覚えることを要求する条件と1つ。結果は、ADHD症状のある子どもたちが綴りの難しさを持ち、対照群の子供と比較してより高い割合のエラーを生成し、これらの困難がPWMのより高い負荷の下で強化されることを確認しました。エラーの分析により、これは特に音韻エラーの場合に当てはまることが示されました。PWM条件のエラーの増加は、ADHDの子供たちもPWMタスクでパフォーマンスが低下したため、作業メモリとライティングのトレードオフによるものではありませんでした。理論的および実際的な意味について説明します。

Research has shown that children with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) may present a series of academic difficulties, including spelling errors. Given that correct spelling is supported by the phonological component of working memory (PWM), the present study examined whether or not the spelling difficulties of children with ADHD are emphasized when children's PWM is overloaded. A group of 19 children with ADHD symptoms (between 8 and 11 years of age), and a group of typically developing children matched for age, schooling, gender, rated intellectual abilities, and socioeconomic status, were administered two dictation texts: one under typical conditions and one under a pre-load condition that required the participants to remember a series of digits while writing. The results confirmed that children with ADHD symptoms have spelling difficulties, produce a higher percentages of errors compared to the control group children, and that these difficulties are enhanced under a higher load of PWM. An analysis of errors showed that this holds true, especially for phonological errors. The increased errors in the PWM condition was not due to a tradeoff between working memory and writing, as children with ADHD also performed more poorly in the PWM task. The theoretical and practical implications are discussed.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google