Loading...
Journal of marital and family therapy2013Jan01Vol.39issue(1)

家族療法の社会階級教育:低SESの学生の経験

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この記事では、低階級または労働者階級の背景から来ていると自己識別する家族療法プログラムにおける学生の全国調査の結果を報告します。研究の結果は、大学院教育に関連する社会的流動性のために、家族、友人、コミュニティに対する機会と緊張を明らかにしています。参加者は、家族療法の教育を中流階級の中心と表現し、社会階級、疎外、階級主義、および承認されていない階級の障壁への注意の欠如を、大学院プログラムの顕著な経験として指摘しています。最後に、参加者はプログラムの改善に関する多くの提案を共有しています。

この記事では、低階級または労働者階級の背景から来ていると自己識別する家族療法プログラムにおける学生の全国調査の結果を報告します。研究の結果は、大学院教育に関連する社会的流動性のために、家族、友人、コミュニティに対する機会と緊張を明らかにしています。参加者は、家族療法の教育を中流階級の中心と表現し、社会階級、疎外、階級主義、および承認されていない階級の障壁への注意の欠如を、大学院プログラムの顕著な経験として指摘しています。最後に、参加者はプログラムの改善に関する多くの提案を共有しています。

In this article, we report the results of a national survey of students in COAMFTE-accredited family therapy programs who self-identify as coming from lower- or working-class backgrounds. Results of the study reveal opportunity and tension relative to family, friends, and community because of social mobility associated with graduate education. Participants describe family therapy education as middle-class centered, pointing to lack of attention to social class, marginalization, classism, and unacknowledged class barriers as salient experiences in their graduate programs. Finally, participants share a number of suggestions for program improvement.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google