著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
ピアニアピア教育(NPT)は、上級学生がジュニアピア(メンティー)でインストラクターの役割を引き受ける戦略です。シニアの学生は、NPTを通じてユニークなスキルと知識を開発します。これは、学習をコンテンツの習得を超えて拡張する経験です。NPTをフィーチャーしたさまざまな教育モジュールは、メキシコのモンテレーにあるヌエボレオンの自治大学医学部の人間の解剖学コースで利用されました。含まれるモジュール:理論、臨床時間、イメージング解剖学、および実験室。この研究の目的は、解剖学教室でのNPT戦略の利点に関するインストラクター参加者の認識を評価することでした。2012年から2013年の学年度の冬、秋、春学期にNPT戦略を利用した解剖学コースのインストラクターに調査が実施されました。合計120人のインストラクターが研究に登録されました。インストラクターの役割についてはさまざまな認識がありました。理論とイメージングの解剖学のインストラクターは、自分自身が情報提供者およびリソース開発者であると考えていましたが、臨床時間と実験室のインストラクターは、ファシリテーター、ロールモデル、プランナーとして自分自身をより多く見ました。NPTの利点に関するすべてのインストラクターの意見は肯定的でした。したがって、この記事では、著者は、NPTが自己学習、重要なスキルを促進する戦略であると感じています。
ピアニアピア教育(NPT)は、上級学生がジュニアピア(メンティー)でインストラクターの役割を引き受ける戦略です。シニアの学生は、NPTを通じてユニークなスキルと知識を開発します。これは、学習をコンテンツの習得を超えて拡張する経験です。NPTをフィーチャーしたさまざまな教育モジュールは、メキシコのモンテレーにあるヌエボレオンの自治大学医学部の人間の解剖学コースで利用されました。含まれるモジュール:理論、臨床時間、イメージング解剖学、および実験室。この研究の目的は、解剖学教室でのNPT戦略の利点に関するインストラクター参加者の認識を評価することでした。2012年から2013年の学年度の冬、秋、春学期にNPT戦略を利用した解剖学コースのインストラクターに調査が実施されました。合計120人のインストラクターが研究に登録されました。インストラクターの役割についてはさまざまな認識がありました。理論とイメージングの解剖学のインストラクターは、自分自身が情報提供者およびリソース開発者であると考えていましたが、臨床時間と実験室のインストラクターは、ファシリテーター、ロールモデル、プランナーとして自分自身をより多く見ました。NPTの利点に関するすべてのインストラクターの意見は肯定的でした。したがって、この記事では、著者は、NPTが自己学習、重要なスキルを促進する戦略であると感じています。
Near-peer teaching (NPT) is a strategy in which senior students assume the instructor role with junior peers (mentees). Senior students develop unique skills and knowledge through NPT, an experience which extends their learning beyond content mastery. Different teaching modules featuring NPT were utilized in the human anatomy course at the School of Medicine, Autonomous University of Nuevo Leon in Monterrey, Mexico. Modules included: Theory, Clinical Hour, Imaging Anatomy, and Laboratory. The aim of this study was to assess instructor participants' perceptions on the benefits of the NPT strategy in the anatomy classroom. A survey was administered to anatomy course instructors who utilized NPT strategies during winter, fall, and spring semesters of the 2012-2013 school year. A total of 120 instructors were enrolled in the study. There were different perceptions of instructors' roles. Theory and Imaging Anatomy instructors considered themselves to be information providers and resource developers, whereas Clinical Hour and Laboratory instructors saw themselves more as facilitators, role models, and planners. All instructors' opinions on the benefits of NPT were positive. Thus, in this article, the authors find NPT to be a strategy that promotes self-learning, a vital skill.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。