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Journal of surgical education20150101Vol.72issue(2)

外科教育研究フェローシップにおけるジェンダーと距離のメンタリングの役割

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文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:メンターとメンティーの関係の性質は、成功した研究プロジェクトの追求において重要です。この研究の目的は、プログラムの完了に関する性別と地理的距離に基づいて、外科教育研究フェローシップ(SERF)におけるメンターとメンティーの関係を評価することです。私たちは、性別のペアとペア間の距離に基づいて、農奴プログラムの完了率に違いはないと仮定します。 方法:これは2006年から2011年までの遡及的研究でした。メンターとメンティーの名簿は、プログラムの完了、人口統計、およびPubMedインデックスのために遡及的にレビューされました。オンラインアプリケーションでは、タイムゾーンの違いとペア間の地理的距離が見つかりました。カイ二乗検定はカテゴリ変数に使用され、α= 0.05を使用してノンパラメトリック統計が実行されました。 結果:農奴プログラムに受け入れられた82人の個人のうち、43人(52%)が研究期間中に農奴プログラムを完了しました。仲間の性別と性別のペアリングに基づいたプログラム完了率に違いはありませんでした(すべてp> 0.05)。プログラムを完了した異なる性別のペア(n = 17)は、プログラムを完了した同じジェンダーペア(n = 24)(41%対12%、p = 0.04)よりもPubMedでより頻繁にインデックス化されました。タイムゾーンの違いに基づいて、プログラムの完了に違いはありませんでした(p = 0.20)。プログラムを完了するペア間の距離の中央値(n = 35)は、プログラムを完了していないペア(n = 36)(1741 km [IQR:895-3117 km]対991 km [IQR:676-2601 km]; P = 0.03)の場合の距離よりも大きかった。 結論:SERFプログラムの完了は、メンターとメンターのジェンダーペアとタイムゾーンの違いとは無関係でした。プログラムを完了しなかったペアと比較して、農奴プログラムを完了したメンターとメンティーのペアを分離する地理的距離が大きくなりました。距離メンタリングは、農奴プログラムの成功と重要な要素です。

目的:メンターとメンティーの関係の性質は、成功した研究プロジェクトの追求において重要です。この研究の目的は、プログラムの完了に関する性別と地理的距離に基づいて、外科教育研究フェローシップ(SERF)におけるメンターとメンティーの関係を評価することです。私たちは、性別のペアとペア間の距離に基づいて、農奴プログラムの完了率に違いはないと仮定します。 方法:これは2006年から2011年までの遡及的研究でした。メンターとメンティーの名簿は、プログラムの完了、人口統計、およびPubMedインデックスのために遡及的にレビューされました。オンラインアプリケーションでは、タイムゾーンの違いとペア間の地理的距離が見つかりました。カイ二乗検定はカテゴリ変数に使用され、α= 0.05を使用してノンパラメトリック統計が実行されました。 結果:農奴プログラムに受け入れられた82人の個人のうち、43人(52%)が研究期間中に農奴プログラムを完了しました。仲間の性別と性別のペアリングに基づいたプログラム完了率に違いはありませんでした(すべてp> 0.05)。プログラムを完了した異なる性別のペア(n = 17)は、プログラムを完了した同じジェンダーペア(n = 24)(41%対12%、p = 0.04)よりもPubMedでより頻繁にインデックス化されました。タイムゾーンの違いに基づいて、プログラムの完了に違いはありませんでした(p = 0.20)。プログラムを完了するペア間の距離の中央値(n = 35)は、プログラムを完了していないペア(n = 36)(1741 km [IQR:895-3117 km]対991 km [IQR:676-2601 km]; P = 0.03)の場合の距離よりも大きかった。 結論:SERFプログラムの完了は、メンターとメンターのジェンダーペアとタイムゾーンの違いとは無関係でした。プログラムを完了しなかったペアと比較して、農奴プログラムを完了したメンターとメンティーのペアを分離する地理的距離が大きくなりました。距離メンタリングは、農奴プログラムの成功と重要な要素です。

OBJECTIVE: The nature of the mentor-mentee relationship is important in the pursuit of successful research projects. The purpose of this study is to evaluate the mentor-mentee relationships in the Surgical Education Research Fellowship (SERF) based on gender and geographical distances regarding program completion. We hypothesize that there are no differences for SERF program completion rates based on gender pairs and distances between pairs. METHODS: This was a retrospective study from 2006 to 2011. Mentor-mentee rosters were retrospectively reviewed for program completion, demographics, and PubMeD indexing. Time zone differences and geographic distances between pairs were found with online applications. Chi-square tests were used for categorical variables and nonparametric statistics were carried out using α = 0.05. RESULTS: Of the 82 individuals accepted into the SERF program, 43 (52%) completed the SERF program during the study period. There were no differences in program completion rates based on fellow gender and gender pairing (all p > 0.05). Different-gender pairs that completed the program (n = 17) were indexed more frequently on PubMed than same-gender pairs that completed the program (n = 24) (41% vs 12%, p = 0.04). There were no differences in program completion based on time zone differences (p = 0.20). The median distance between pairs completing the program (n = 35) was greater than that for pairs not completing the program (n = 36) (1741 km [IQR: 895-3117 km] vs 991 km [IQR: 676-2601 km]; p = 0.03). CONCLUSION: Completion of the SERF program was independent of mentor-mentee gender pairs and time zone differences. There was greater geographical distance separating mentor-mentee pairs that completed the SERF program compared with pairs that did not complete the program. Distance mentoring is a successful and crucial element of the SERF program.

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