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Journal of psychosomatic research2014Dec01Vol.77issue(6)

1型糖尿病の有無にかかわらず、若者のための新興成人期への調整の予測因子としての認知適応理論

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
概要
Abstract

目的:この研究の目的は、認知適応理論によって定義された回復力が、1型糖尿病の有無にかかわらず若者の間で新たな成人期の結果を予測したかどうかを判断することでした。 方法:青年期の以前の縦断的研究の一部であった1型糖尿病(n = 122)のない若者は、高校3年生と1年後と2年後にオンラインアンケートを完了しました。彼らは平均18歳、53%の女性、93%が白人でした。アンケートは、認知適応理論(CAT)指標(自尊心、習得、楽観主義)および心理的、関係、行動、職業、および糖尿病の人の場合、糖尿病の結果を評価しました。 結果:ベースラインのCAT指数は、心理的苦痛の減少、心理的幸福の強化、友人のサポートの増加、友​​人の対立の減少、ロマンチックな関係の存在、ロマンチックな分裂の可能性の低下、GPAの増加、仕事の満足度の向上、および仕事のストレスの低下を予測しました。新興成人期への移行。糖尿病を患っている人の中で、CAT指数はより良いセルフケア行動を予測し、より良い血糖コントロールとの限界的な関係を明らかにしました。必要に応じてベースラインレベルを制御する分析。調査結果は、高校卒業後2年よりも1年強く、糖尿病のない人よりも所見はより強くなりました。糖尿病の若者も、糖尿病のない若者よりも猫指数の方が低いことを獲得しました。 結論:これらの発見は、猫の意味には心理的健康だけでなく、関係、職業、および糖尿病の結果も含まれることを示唆しています。CATインジケーターを低く獲得した人は、レジリエンスを高めるように設計された介入を実装できるように、子供として特定する必要があります。

目的:この研究の目的は、認知適応理論によって定義された回復力が、1型糖尿病の有無にかかわらず若者の間で新たな成人期の結果を予測したかどうかを判断することでした。 方法:青年期の以前の縦断的研究の一部であった1型糖尿病(n = 122)のない若者は、高校3年生と1年後と2年後にオンラインアンケートを完了しました。彼らは平均18歳、53%の女性、93%が白人でした。アンケートは、認知適応理論(CAT)指標(自尊心、習得、楽観主義)および心理的、関係、行動、職業、および糖尿病の人の場合、糖尿病の結果を評価しました。 結果:ベースラインのCAT指数は、心理的苦痛の減少、心理的幸福の強化、友人のサポートの増加、友​​人の対立の減少、ロマンチックな関係の存在、ロマンチックな分裂の可能性の低下、GPAの増加、仕事の満足度の向上、および仕事のストレスの低下を予測しました。新興成人期への移行。糖尿病を患っている人の中で、CAT指数はより良いセルフケア行動を予測し、より良い血糖コントロールとの限界的な関係を明らかにしました。必要に応じてベースラインレベルを制御する分析。調査結果は、高校卒業後2年よりも1年強く、糖尿病のない人よりも所見はより強くなりました。糖尿病の若者も、糖尿病のない若者よりも猫指数の方が低いことを獲得しました。 結論:これらの発見は、猫の意味には心理的健康だけでなく、関係、職業、および糖尿病の結果も含まれることを示唆しています。CATインジケーターを低く獲得した人は、レジリエンスを高めるように設計された介入を実装できるように、子供として特定する必要があります。

OBJECTIVE: The purpose of the study was to determine whether resilience, defined by cognitive adaptation theory, predicted emerging adulthood outcomes among youth with and without type 1 diabetes. METHODS: Youth with (n=118) and without type 1 diabetes (n=122), who were part of a previous longitudinal study during adolescence, completed on-line questionnaires during their senior year of high school and one and two years later. They were average age 18, 53% female, and 93% white. Questionnaires assessed cognitive adaptation theory (CAT) indicators (self-esteem, mastery, optimism) and psychological, relationship, behavioral, vocational, and, for those with diabetes, diabetes outcomes. RESULTS: The CAT index at baseline predicted reduced psychological distress, enhanced psychological well-being, increased friend support, reduced friend conflict, the presence of romantic relationships, reduced likelihood of romantic breakups, higher GPA, higher work satisfaction, and lower work stress during the transition to emerging adulthood. Among those with diabetes, the CAT index predicted better self-care behavior and revealed a marginal relation to better glycemic control. Analyses controlled for baseline levels when appropriate. Findings were stronger one year than two years post high school graduation, and findings were stronger for those with than without diabetes. Youth with diabetes also scored lower on the CAT index than youth without diabetes. CONCLUSIONS: These findings suggest that the implications of CAT include not only psychological health but also relationship, vocational, and diabetes outcomes. Those who score lower on CAT indicators should be identified as children so that interventions designed to enhance resilience can be implemented.

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