Loading...
Journal of speech, language, and hearing research : JSLHR2015Feb01Vol.58issue(1)

英語の発症とCODA /L /の子どもの習得:関節証拠

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

目的:この研究の目標は、発症 / l /(leap)とCODA / L /(皮)が、関与する関節と生産されたセグメントに対する成人の認識の両方を調べることにより、子供によってどのように、そしてCODA / L /(皮)が獲得されるかをよりよく理解することでした。 方法:3歳のオーストラリアの英語を話す25人の英語を話す子供たちは、0(年;数ヶ月)から7;転写者は知覚的に評価されたオーディオですが、ビデオと超音波画像は、成人のような関節の存在について視覚的に調べられました。 結果:この研究のデータは、オーストラリアの英語学習の子供の場合、CODA /L /sが発症 /L /Sよりも後に取得されることを確立し、年長の子供は発症とCODAの両方の位置で大人のような /l /sのより多くの割合を生成し、アメリカ英語を話す子供の確立された規範を大まかに追いかけています。ただし、CODA /L /sの知覚性はその関節と相関していましたが、発症 /L /Sは、それらを生成するために使用される関節の大幅な変動にもかかわらず、大人のようなものとしてほぼ均一に認識されていました。 結論:子どものシングルトン発症 /L /sの生産と認識の格差は、生理学的発達と音韻的発達の両方に関連しています。これらの要因を引き離すために、将来の研究のための提案がなされています。

目的:この研究の目標は、発症 / l /(leap)とCODA / L /(皮)が、関与する関節と生産されたセグメントに対する成人の認識の両方を調べることにより、子供によってどのように、そしてCODA / L /(皮)が獲得されるかをよりよく理解することでした。 方法:3歳のオーストラリアの英語を話す25人の英語を話す子供たちは、0(年;数ヶ月)から7;転写者は知覚的に評価されたオーディオですが、ビデオと超音波画像は、成人のような関節の存在について視覚的に調べられました。 結果:この研究のデータは、オーストラリアの英語学習の子供の場合、CODA /L /sが発症 /L /Sよりも後に取得されることを確立し、年長の子供は発症とCODAの両方の位置で大人のような /l /sのより多くの割合を生成し、アメリカ英語を話す子供の確立された規範を大まかに追いかけています。ただし、CODA /L /sの知覚性はその関節と相関していましたが、発症 /L /Sは、それらを生成するために使用される関節の大幅な変動にもかかわらず、大人のようなものとしてほぼ均一に認識されていました。 結論:子どものシングルトン発症 /L /sの生産と認識の格差は、生理学的発達と音韻的発達の両方に関連しています。これらの要因を引き離すために、将来の研究のための提案がなされています。

PURPOSE: The goal of this study was to better understand how and when onset /l/ (leap) and coda /l/ (peel) are acquired by children by examining both the articulations involved and adults' perceptions of the produced segments. METHOD: Twenty-five typically developing Australian English-speaking children aged 3;0 (years;months) to 7;11 participated in an elicited imitation task, during which audio, video, and lingual ultrasound images were collected. Transcribers perceptually rated audio, whereas video and ultrasound images were visually examined for the presence of adult-like articulations. RESULTS: Data from this study establish that for Australian English-learning children, coda /l/s are acquired later than onset /l/s, and older children produce greater proportions of adultlike /l/s in both onset and coda positions, roughly following established norms for American English-speaking children. However, although perceptibility of coda /l/s was correlated with their articulations, onset /l/s were nearly uniformly perceived as adultlike despite substantial variation in the articulations used to produce them. CONCLUSIONS: The disparity in the production and perception of children's singleton onset /l/s is linked to both physiological and phonological development. Suggestions are made for future research to tease these factors apart.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google