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目的:航空電気症は、最新世代の高性能航空機を飛行する航空管制で発達する可能性があります。主張されている原因は、相対的な高酸素症、頭から足からの重力の増加(+GZ)、および抗Gズボン(AGT)による脚と胃の圧縮です。リアルタイムで、高酸素症、 +GZ加速、およびAGTインフレの影響を、電気インピーダンス断層撮影(EIT)によって軸面で評価された領域肺容積と呼吸パターンの変化に及ぼす影響を評価することを目指しました。 方法:プロトコルは、戦闘機での日常的な平時飛行を模倣しました。AGTを身に着けている8人の被験者は、+1から +3.5Gzの1時間15分暴露中に人間の遠心分離機で研究されました。彼らは、このシーケンスを3回実行し、空気を呼吸し、44.5%O2または100%O2を実行しました。機能的EITの継続的な記録により、5番目のcost間レベルでの局所肺容積の途切れない評価が可能になりました。呼吸パターンも監視されました。 結果:EITデータは、 +3.5GZが過剰重力のない任意の瞬間と比較して、インスピレーションを受けた酸素濃度とは無関係に、EITスライスで測定された地域の潮volume容積(VT)および局所性末端肺容量(EELV)の急激な減少を引き起こすことを示しました。EITスライスで測定された領域領域のEELVの呼吸空気または44.5%O2は、背側および腹部領域でも同様に減少しましたが、EITスライスで測定された領域下VTは、腹側よりも背側よりも大幅に減少しました。100%O2、EELV、およびVTの呼吸は、両方の領域で同様に減少しました。インスピレーションを受けた潮dal体積は高酸素症で増加しましたが、呼吸頻度は高Gravityと高酸素症で増加しました。 結論:我々の発見は、特に高酸素症中に、重墓とAGTインフレが重力依存性肺領域での気道の閉鎖と空気トラップを引き起こし、吸収吸収性抗線形成を促進することを示唆しています。
目的:航空電気症は、最新世代の高性能航空機を飛行する航空管制で発達する可能性があります。主張されている原因は、相対的な高酸素症、頭から足からの重力の増加(+GZ)、および抗Gズボン(AGT)による脚と胃の圧縮です。リアルタイムで、高酸素症、 +GZ加速、およびAGTインフレの影響を、電気インピーダンス断層撮影(EIT)によって軸面で評価された領域肺容積と呼吸パターンの変化に及ぼす影響を評価することを目指しました。 方法:プロトコルは、戦闘機での日常的な平時飛行を模倣しました。AGTを身に着けている8人の被験者は、+1から +3.5Gzの1時間15分暴露中に人間の遠心分離機で研究されました。彼らは、このシーケンスを3回実行し、空気を呼吸し、44.5%O2または100%O2を実行しました。機能的EITの継続的な記録により、5番目のcost間レベルでの局所肺容積の途切れない評価が可能になりました。呼吸パターンも監視されました。 結果:EITデータは、 +3.5GZが過剰重力のない任意の瞬間と比較して、インスピレーションを受けた酸素濃度とは無関係に、EITスライスで測定された地域の潮volume容積(VT)および局所性末端肺容量(EELV)の急激な減少を引き起こすことを示しました。EITスライスで測定された領域領域のEELVの呼吸空気または44.5%O2は、背側および腹部領域でも同様に減少しましたが、EITスライスで測定された領域下VTは、腹側よりも背側よりも大幅に減少しました。100%O2、EELV、およびVTの呼吸は、両方の領域で同様に減少しました。インスピレーションを受けた潮dal体積は高酸素症で増加しましたが、呼吸頻度は高Gravityと高酸素症で増加しました。 結論:我々の発見は、特に高酸素症中に、重墓とAGTインフレが重力依存性肺領域での気道の閉鎖と空気トラップを引き起こし、吸収吸収性抗線形成を促進することを示唆しています。
PURPOSE: Aeroatelectasis can develop in aircrew flying the latest generation high-performance aircraft. Causes alleged are relative hyperoxia, increased gravity in the head-to-foot direction (+Gz), and compression of legs and stomach by anti-G trousers (AGT). We aimed to assess, in real time, the effects of hyperoxia, +Gz accelerations and AGT inflation on changes in regional lung volumes and breathing pattern evaluated in an axial plane by electrical impedance tomography (EIT). METHODS: The protocol mimicked a routine peacetime flight in combat aircraft. Eight subjects wearing AGT were studied in a human centrifuge during 1 h 15 min exposure of +1 to +3.5Gz. They performed this sequence three times, breathing AIR, 44.5 % O2 or 100 % O2. Continuous recording of functional EIT enabled uninterrupted assessment of regional lung volumes at the 5th intercostal level. Breathing pattern was also monitored. RESULTS: EIT data showed that +3.5Gz, compared with any moment without hypergravity, caused an abrupt decrease in regional tidal volume (VT) and regional end-expiratory lung volume (EELV) measured in the EIT slice, independently of inspired oxygen concentration. Breathing AIR or 44.5 % O2, sub-regional EELV measured in the EIT slice decreased similarly in dorsal and ventral regions, but sub-regional VT measured in the EIT slice decreased significantly more dorsally than ventrally. Breathing 100 % O2, EELV and VT decreased similarly in both regions. Inspired tidal volume increased in hyperoxia, whereas breathing frequency increased in hypergravity and hyperoxia. CONCLUSIONS: Our findings suggest that hypergravity and AGT inflation cause airway closure and air trapping in gravity-dependent lung regions, facilitating absorption atelectasis formation, in particular during hyperoxia.
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