著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
目的:若者の健康増進は、学業成績と身体活動を強化することから恩恵を受ける可能性があります。本研究では、幼稚園の小児期の自己調節スキルと行動が、4年生の構造化されていない身体的および非物理的課外活動の両方における関与をどのように予測するかを調べます。第二の目的として、この研究では、課外活動への幼稚園の子供時代の参加が、4年生による自己規制を反映した教室の関与をどのように予測するかを調査しました。 設計:二次分析は、将来の長いデータを使用して実施されました。 設定:カナダのケベック州児童発達に関するケベック縦断研究。 被験者:参加者は、1997年から1998年の間にカナダのケベック州で生まれた2694人の層状サンプルから出生時にランダムに選択されました。教室の関与とスポーツ参加の親の評価によって測定された子供の自己規制の教師評価に関する完全なデータがある場合、参加者は含まれていました(n = 935)。 対策:教師は、教室の関与を通じて子供の自己規制スキルを報告しました。親は、子どもの参加課外活動の報告を提供しました。 分析:通常の最小二乗回帰が実施されました。 結果:構造化された身体活動とのより高い周波数の幼稚園の関与は、4年生の教室の関与に関連していました(β= .061、95%信頼区間[CI]:.017、.104)。より良い幼稚園の教室エンゲージメントは、4年生の構造化された身体活動(β= .799、95%CI:.405、1.192)およびチームスポーツ(β= .408、95%CI:.207、.608)へのより頻繁な参加を予測しました。 結論:結果は、幼稚園から4年生までの身体活動と自己規制との相互関係を示唆しています。これは、自己調節と監督された身体活動に参加する機会を示す強力な学習スキルを示唆しています。
目的:若者の健康増進は、学業成績と身体活動を強化することから恩恵を受ける可能性があります。本研究では、幼稚園の小児期の自己調節スキルと行動が、4年生の構造化されていない身体的および非物理的課外活動の両方における関与をどのように予測するかを調べます。第二の目的として、この研究では、課外活動への幼稚園の子供時代の参加が、4年生による自己規制を反映した教室の関与をどのように予測するかを調査しました。 設計:二次分析は、将来の長いデータを使用して実施されました。 設定:カナダのケベック州児童発達に関するケベック縦断研究。 被験者:参加者は、1997年から1998年の間にカナダのケベック州で生まれた2694人の層状サンプルから出生時にランダムに選択されました。教室の関与とスポーツ参加の親の評価によって測定された子供の自己規制の教師評価に関する完全なデータがある場合、参加者は含まれていました(n = 935)。 対策:教師は、教室の関与を通じて子供の自己規制スキルを報告しました。親は、子どもの参加課外活動の報告を提供しました。 分析:通常の最小二乗回帰が実施されました。 結果:構造化された身体活動とのより高い周波数の幼稚園の関与は、4年生の教室の関与に関連していました(β= .061、95%信頼区間[CI]:.017、.104)。より良い幼稚園の教室エンゲージメントは、4年生の構造化された身体活動(β= .799、95%CI:.405、1.192)およびチームスポーツ(β= .408、95%CI:.207、.608)へのより頻繁な参加を予測しました。 結論:結果は、幼稚園から4年生までの身体活動と自己規制との相互関係を示唆しています。これは、自己調節と監督された身体活動に参加する機会を示す強力な学習スキルを示唆しています。
PURPOSE: Health promotion in youth is likely to benefit from enhancing academic achievement and physical activity. The present study examines how kindergarten childhood self-regulation skills and behaviors predict involvement in both structured and unstructured physical and nonphysical extracurricular activities in the fourth grade. As a second objective this study also investigated how kindergarten childhood participation in extracurricular activities predicts classroom engagement, reflective of self-regulation, by the fourth grade. DESIGN: Secondary analyses were conducted using prospective-longitudinal data. SETTING: The Quebec Longitudinal Study of Child Development, Quebec, Canada. SUBJECTS: Participants were randomly selected at birth from a stratified sample of 2694 born in Québec, Canada, between 1997 and 1998. Participants were included if they had complete data on teacher ratings of child self-regulation as measured by classroom engagement and parent ratings of sports participation (n = 935). MEASURES: Teachers reported self-regulation skills in children through a measure of classroom engagement. Parents provided reports of child participation extracurricular activities. ANALYSIS: Ordinary least-squares regressions were conducted. RESULTS: A higher-frequency kindergarten involvement with structured physical activities was associated with fourth-grade classroom engagement (β = .061, 95% confidence interval [CI]: .017, .104). Better kindergarten classroom engagement predicted more frequent participation in fourth-grade structured physical activities (β = .799, 95% CI: .405, 1.192) and team sports (β = .408, 95% CI: .207, .608). CONCLUSION: Results suggest mutual relations between physical activity and self-regulation from kindergarten to grade four. This suggests strong learning skills indicative of self-regulation and opportunities to participate in supervised physical activities or sports teams may help children develop healthy dispositions and behaviors in emerging adolescence.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。