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説得における感情の個人内の役割に対する長年の関心にもかかわらず、説得に対する感情の対人的影響は、他人の態度を形作る人の感情的な表現を形作ることができますか?感情を社会情報(EASI)理論(Van Kleef、2009)として活用して、人々は自分の態度を知らせるために他人の感情的な表現を使用しているが、それらが十分に動機付けられ、それらの表現を処理できる場合にのみ仮定しました。5つの実験がこれらのアイデアをサポートしています。参加者は、トピックが否定的にフレーム化されたときにソースの悲しい(幸せではなく)表現を見た後、さまざまなトピックについてより前向きな態度を報告しました(たとえば、オリンピックからボブスレーを放棄します)。逆に、参加者は、トピックが積極的にフレーム化されたときに、幸せな(悲しいのではなく)表現を見た後、より前向きな態度を報告しました(たとえば、オリンピックでカイトサーフィンを導入します)。これは、参加者が自分の態度を形成する際に情報として情報源の感情表現を使用したことを示唆しています。この解釈をサポートすると、参加者の情報処理が認知負荷によって弱められたか、慢性的に低い場合、効果は軽減されました。さらに、ソースの怒りの表現は、態度の対象に向けられたときに否定的な態度が変化し、受信者の態度に向けられたときに肯定的な変化を変えました。感情表現が書かれた言葉、表情の写真、顔と声の感情表現の両方を含むフィルムクリップ、または絵文字を通して操作されたかどうかに関係なく、効果が発生しました。調査結果はEASI理論をサポートし、感情的表現が社会的影響の強力な源であることを示しています。
説得における感情の個人内の役割に対する長年の関心にもかかわらず、説得に対する感情の対人的影響は、他人の態度を形作る人の感情的な表現を形作ることができますか?感情を社会情報(EASI)理論(Van Kleef、2009)として活用して、人々は自分の態度を知らせるために他人の感情的な表現を使用しているが、それらが十分に動機付けられ、それらの表現を処理できる場合にのみ仮定しました。5つの実験がこれらのアイデアをサポートしています。参加者は、トピックが否定的にフレーム化されたときにソースの悲しい(幸せではなく)表現を見た後、さまざまなトピックについてより前向きな態度を報告しました(たとえば、オリンピックからボブスレーを放棄します)。逆に、参加者は、トピックが積極的にフレーム化されたときに、幸せな(悲しいのではなく)表現を見た後、より前向きな態度を報告しました(たとえば、オリンピックでカイトサーフィンを導入します)。これは、参加者が自分の態度を形成する際に情報として情報源の感情表現を使用したことを示唆しています。この解釈をサポートすると、参加者の情報処理が認知負荷によって弱められたか、慢性的に低い場合、効果は軽減されました。さらに、ソースの怒りの表現は、態度の対象に向けられたときに否定的な態度が変化し、受信者の態度に向けられたときに肯定的な変化を変えました。感情表現が書かれた言葉、表情の写真、顔と声の感情表現の両方を含むフィルムクリップ、または絵文字を通して操作されたかどうかに関係なく、効果が発生しました。調査結果はEASI理論をサポートし、感情的表現が社会的影響の強力な源であることを示しています。
Despite a long-standing interest in the intrapersonal role of affect in persuasion, the interpersonal effects of emotions on persuasion remain poorly understood-how do one person's emotional expressions shape others' attitudes? Drawing on emotions as social information (EASI) theory (Van Kleef, 2009), we hypothesized that people use the emotional expressions of others to inform their own attitudes, but only when they are sufficiently motivated and able to process those expressions. Five experiments support these ideas. Participants reported more positive attitudes about various topics after seeing a source's sad (rather than happy) expressions when topics were negatively framed (e.g., abandoning bobsleighing from the Olympics). Conversely, participants reported more positive attitudes after seeing happy (rather than sad) expressions when topics were positively framed (e.g., introducing kite surfing at the Olympics). This suggests that participants used the source's emotional expressions as information when forming their own attitudes. Supporting this interpretation, effects were mitigated when participants' information processing was undermined by cognitive load or was chronically low. Moreover, a source's anger expressions engendered negative attitude change when directed at the attitude object and positive change when directed at the recipient's attitude. Effects occurred regardless of whether emotional expressions were manipulated through written words, pictures of facial expressions, film clips containing both facial and vocal emotional expressions, or emoticons. The findings support EASI theory and indicate that emotional expressions are a powerful source of social influence.
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