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Perception20140101Vol.43issue(9)

Kanizsa SquaresとLinear Edgeアラインメントの主観的な輪郭の比較(「ニューヨークタイタニック」図)

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文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

現在の見解の1つは、主観的な輪郭には、小さな受容フィールドが関連する詳細を精査することができる初期の視覚領域への背中伝播を伴う顕著な形状の高レベルの検出を含む可能性があるということです。このアイデアは、Kanizsaタイプの数値に適用されます。しかし、Gillam and Chan(2002 Psychological Science、13、279-282)は、Gillamのグラフィック「ニューヨークタイタニック」(Gillam、1997しきい値:知覚の限界。ニューヨーク:芸術雑誌)に基づいた数字を使用して、強力な主観的な輪郭が可能であることを示しました。「外因性エッジ」と「エントロピーコントラスト」の閉塞キューが強い場合、一連の形状の線形整列エッジに沿って見られます。ここでは、線形整列に沿った主観的な輪郭の強度の評価と、カニツサの人物と見られるものを比較しました。線形整列された形状の単一セットの最も強い主観的な輪郭は、顕著な領域がないにもかかわらず、カニツサ広場の端(支持比を制御)の端に強度が類似していた。共通の表面と一致する線形整列インデューサーの2番目のセットの追加は、カニツサの図に2人の「パックメン」ではなく4つの「パックメン」を持っていたように、表面サポートの役割を示していたように、主観的概要強度を増加させました。直線的な主観的な輪郭により、特定の閉塞の手がかりと、カニツサの人物と簡単に探索されないそれらの間の相互作用の調査が可能になると主張します。

現在の見解の1つは、主観的な輪郭には、小さな受容フィールドが関連する詳細を精査することができる初期の視覚領域への背中伝播を伴う顕著な形状の高レベルの検出を含む可能性があるということです。このアイデアは、Kanizsaタイプの数値に適用されます。しかし、Gillam and Chan(2002 Psychological Science、13、279-282)は、Gillamのグラフィック「ニューヨークタイタニック」(Gillam、1997しきい値:知覚の限界。ニューヨーク:芸術雑誌)に基づいた数字を使用して、強力な主観的な輪郭が可能であることを示しました。「外因性エッジ」と「エントロピーコントラスト」の閉塞キューが強い場合、一連の形状の線形整列エッジに沿って見られます。ここでは、線形整列に沿った主観的な輪郭の強度の評価と、カニツサの人物と見られるものを比較しました。線形整列された形状の単一セットの最も強い主観的な輪郭は、顕著な領域がないにもかかわらず、カニツサ広場の端(支持比を制御)の端に強度が類似していた。共通の表面と一致する線形整列インデューサーの2番目のセットの追加は、カニツサの図に2人の「パックメン」ではなく4つの「パックメン」を持っていたように、表面サポートの役割を示していたように、主観的概要強度を増加させました。直線的な主観的な輪郭により、特定の閉塞の手がかりと、カニツサの人物と簡単に探索されないそれらの間の相互作用の調査が可能になると主張します。

One current view is that subjective contours may involve high-level detection of a salient shape with back propagation to early visual areas where small receptive fields allow for scrutiny of relevant details. This idea applies to Kanizsa-type figures. However, Gillam and Chan (2002 Psychological Science, 13, 279-282) using figures based on Gillam's graphic 'New York Titanic' (Gillam, 1997 Thresholds: Limits of perception. New York: Arts Magazine) showed that strong subjective contours can be seen along the linearly aligned edges of a set of shapes if occlusion cues of 'extrinsic edge' and 'entropy contrast' are strong. Here we compared ratings of the strength of subjective contours along linear alignments with those seen in Kanizsa figures. The strongest subjective contour for a single set of linearly aligned shapes was similar in strength to the edges of a Kanizsa square (controlling for support ratio) despite the lack of a salient region. The addition of a second set of linearly aligned inducers consistent with a common surface increased subjective-contour strength, as did having four rather than two 'pacmen' in the Kanizsa figure, indicating a role for surface support. We argue that linear subjective contours allow for the investigation of certain occlusion cues and the interactions between them that are not easily explored with Kanizsa figures.

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