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Computational intelligence and neuroscience20140101Vol.2014issue()

環境旅行に対する態度を理解する:中国のタングシャン市からの実証研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

環境への旅行に対する人々の態度を理解することは、人々が環境の旅行行動を採用することを奨励するのに役立ちます。明らかにされた選好理論は、消費者の消費の好みが消費行動によって明らかにできると想定しています。公開された選好理論に基づいて、市民の旅行決定への影響を調査し、中国の中規模の都市における環境への移動行動を促進することの難しさを分析するために、この論文はRP調査方法を使用してモデルを使用して、個々の特性、状況要因、および旅行機能を分析し、旅行モードの選択にどのように影響するかを分析します。フィールド調査は、RPデータを取得するためにTangshan Cityで実施されました。MNLモデルは、旅行モードの選択を扱うために構築されました。SPSSソフトウェアを使用して、モデルパラメーターを調整しました。適合度テストと予測される結果は、パラメーター設定の検証を示しています。結果は、性別、職業、旅行の目的、距離が旅行モードの選択に明らかな影響を与えることを示しています。特に、男性の性別、高収入、および出張旅行は、炭素集約型の旅行と高い相関関係を示していますが、女性の性別と中所得は、ウォーキング、サイクリング、公共交通機関などの環境環境旅行モードの点で高得点を獲得しました。

環境への旅行に対する人々の態度を理解することは、人々が環境の旅行行動を採用することを奨励するのに役立ちます。明らかにされた選好理論は、消費者の消費の好みが消費行動によって明らかにできると想定しています。公開された選好理論に基づいて、市民の旅行決定への影響を調査し、中国の中規模の都市における環境への移動行動を促進することの難しさを分析するために、この論文はRP調査方法を使用してモデルを使用して、個々の特性、状況要因、および旅行機能を分析し、旅行モードの選択にどのように影響するかを分析します。フィールド調査は、RPデータを取得するためにTangshan Cityで実施されました。MNLモデルは、旅行モードの選択を扱うために構築されました。SPSSソフトウェアを使用して、モデルパラメーターを調整しました。適合度テストと予測される結果は、パラメーター設定の検証を示しています。結果は、性別、職業、旅行の目的、距離が旅行モードの選択に明らかな影響を与えることを示しています。特に、男性の性別、高収入、および出張旅行は、炭素集約型の旅行と高い相関関係を示していますが、女性の性別と中所得は、ウォーキング、サイクリング、公共交通機関などの環境環境旅行モードの点で高得点を獲得しました。

Understanding people's attitudes towards proenvironmental travel will help to encourage people to adopt proenvironmental travel behavior. Revealed preference theory assumes that the consumption preference of consumers can be revealed by their consumption behavior. In order to investigate the influences on citizens' travel decision and analyze the difficulties of promoting proenvironmental travel behavior in medium-sized cities in China, based on revealed preference theory, this paper uses the RP survey method and disaggregate model to analyze how individual characteristics, situational factors, and trip features influence the travel mode choice. The field investigation was conducted in Tangshan City to obtain the RP data. An MNL model was built to deal with the travel mode choice. SPSS software was used to calibrate the model parameters. The goodness-of-fit tests and the predicted outcome demonstrate the validation of the parameter setting. The results show that gender, occupation, trip purpose, and distance have an obvious influence on the travel mode choice. In particular, the male gender, high income, and business travel show a high correlation with carbon-intensive travel, while the female gender and a medium income scored higher in terms of proenvironmental travel modes, such as walking, cycling, and public transport.

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