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単純な運動法(キーを押すなど)への遅延感覚フィードバックへの長期にわたる適応は、感覚運動同期の再調整を引き起こすため、瞬間的なフィードバックはそれを引き起こした運動法に先行するように見えます(Stetson、CUI、Montague&Eagleman、2006)。学齢期の子供で同様の再調整が起こるかどうかを調査しました。可塑性は大人よりも子供の方がさらに大きくなると予想されるかもしれませんが、8〜11歳の子供の再調整の証拠は見つかりませんでした。被験者は、100ミリ秒の遅延の後にトーンを鳴らしたキーを断続的に押すと、100ミリ秒のキーを断続的に押すことになりました。テスト段階では、被験者はキーを押すことで視覚的な手がかりに応答し、キープレスの前後にさまざまな間隔で再生されるトーンをトリガーしました。被験者は、トーンがキープレスに先行するか従っているかを判断し、トーンがアクションと同期していると認識したときに遅延を推定する心理測定機能を生成しました。また、心理測定機能は、時間順序判断の精度の推定値も与えました。以前の研究と一致して、適応は成人の認識された同期の変化を引き起こしたため、キープレスは聴覚フィードバックの後ろに追い出され、感覚運動の再調整を意味しました。しかし、8〜11歳の学童は、500ミリ秒のラグで適応した後でも、知覚された同時性の測定可能な適応を示さなかった。重要なことに、同時タスクの精度も年齢とともに改善され、この発達傾向は再調整の大きさと強く相関していました。これは、学齢期の子どもたちの適応後の感覚運動同時性の再較正の欠如が、時間的順序の判断における精度の低さに関連していることを示唆しています。このアイデアをテストするために、刺激に聴覚ノイズが追加された成人被験者の再調整を測定しました(時間的精度を妨げました)。これらの条件下では、再調整が大幅に減少し、再調整の大きさは時間的精度と強く相関していました。
単純な運動法(キーを押すなど)への遅延感覚フィードバックへの長期にわたる適応は、感覚運動同期の再調整を引き起こすため、瞬間的なフィードバックはそれを引き起こした運動法に先行するように見えます(Stetson、CUI、Montague&Eagleman、2006)。学齢期の子供で同様の再調整が起こるかどうかを調査しました。可塑性は大人よりも子供の方がさらに大きくなると予想されるかもしれませんが、8〜11歳の子供の再調整の証拠は見つかりませんでした。被験者は、100ミリ秒の遅延の後にトーンを鳴らしたキーを断続的に押すと、100ミリ秒のキーを断続的に押すことになりました。テスト段階では、被験者はキーを押すことで視覚的な手がかりに応答し、キープレスの前後にさまざまな間隔で再生されるトーンをトリガーしました。被験者は、トーンがキープレスに先行するか従っているかを判断し、トーンがアクションと同期していると認識したときに遅延を推定する心理測定機能を生成しました。また、心理測定機能は、時間順序判断の精度の推定値も与えました。以前の研究と一致して、適応は成人の認識された同期の変化を引き起こしたため、キープレスは聴覚フィードバックの後ろに追い出され、感覚運動の再調整を意味しました。しかし、8〜11歳の学童は、500ミリ秒のラグで適応した後でも、知覚された同時性の測定可能な適応を示さなかった。重要なことに、同時タスクの精度も年齢とともに改善され、この発達傾向は再調整の大きさと強く相関していました。これは、学齢期の子どもたちの適応後の感覚運動同時性の再較正の欠如が、時間的順序の判断における精度の低さに関連していることを示唆しています。このアイデアをテストするために、刺激に聴覚ノイズが追加された成人被験者の再調整を測定しました(時間的精度を妨げました)。これらの条件下では、再調整が大幅に減少し、再調整の大きさは時間的精度と強く相関していました。
Prolonged adaptation to delayed sensory feedback to a simple motor act (such as pressing a key) causes recalibration of sensory-motor synchronization, so instantaneous feedback appears to precede the motor act that caused it (Stetson, Cui, Montague & Eagleman, 2006). We investigated whether similar recalibration occurs in school-age children. Although plasticity may be expected to be even greater in children than in adults, we found no evidence of recalibration in children aged 8-11 years. Subjects adapted to delayed feedback for 100 trials, intermittently pressing a key that caused a tone to sound after a 200 ms delay. During the test phase, subjects responded to a visual cue by pressing a key, which triggered a tone to be played at variable intervals before or after the keypress. Subjects judged whether the tone preceded or followed the keypress, yielding psychometric functions estimating the delay when they perceived the tone to be synchronous with the action. The psychometric functions also gave an estimate of the precision of the temporal order judgment. In agreement with previous studies, adaptation caused a shift in perceived synchrony in adults, so the keypress appeared to trail behind the auditory feedback, implying sensory-motor recalibration. However, school children of 8 to 11 years showed no measureable adaptation of perceived simultaneity, even after adaptation with 500 ms lags. Importantly, precision in the simultaneity task also improved with age, and this developmental trend correlated strongly with the magnitude of recalibration. This suggests that lack of recalibration of sensory-motor simultaneity after adaptation in school-age children is related to their poor precision in temporal order judgments. To test this idea we measured recalibration in adult subjects with auditory noise added to the stimuli (which hampered temporal precision). Under these conditions, recalibration was greatly reduced, with the magnitude of recalibration strongly correlating with temporal precision.
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