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この研究の目的は、自己効力感理論を支援した住民に取り入れたWii Fit Exergamesの身体的および心理社会的効果を調査することでした。この研究は、準実験前/テスト後の設計でした。32人の参加者が2つの支援施設から募集されました。16人の参加者が、4週間、週に2回自己効力感理論を組み込んだWii Fit Exergamesを受け取りました。他の参加者は健康教育プログラムを受け取りました。身体機能、転倒の恐怖、うつ病、生活の質が評価されました。Tテストはデータ分析に使用されました。4週間の介入の後、Wii Fitグループはバランス(p <.01)、移動度(p <.01)、およびうつ病(p <.05)の大幅な改善を示しました。教育グループは、結果のいずれにも有意な改善を示さなかった。自己効力感理論の概念を統合することとエクセルガムは、高齢者の身体的および心理社会的健康を改善および維持するための潜在的なツールとして有望であることを示しています。
この研究の目的は、自己効力感理論を支援した住民に取り入れたWii Fit Exergamesの身体的および心理社会的効果を調査することでした。この研究は、準実験前/テスト後の設計でした。32人の参加者が2つの支援施設から募集されました。16人の参加者が、4週間、週に2回自己効力感理論を組み込んだWii Fit Exergamesを受け取りました。他の参加者は健康教育プログラムを受け取りました。身体機能、転倒の恐怖、うつ病、生活の質が評価されました。Tテストはデータ分析に使用されました。4週間の介入の後、Wii Fitグループはバランス(p <.01)、移動度(p <.01)、およびうつ病(p <.05)の大幅な改善を示しました。教育グループは、結果のいずれにも有意な改善を示さなかった。自己効力感理論の概念を統合することとエクセルガムは、高齢者の身体的および心理社会的健康を改善および維持するための潜在的なツールとして有望であることを示しています。
The purpose of this study was to investigate the physical and psychosocial effects of the Wii Fit exergames incorporating self-efficacy theory on assisted living residents. The study was a quasi-experimental pre/post-test design. Thirty-two participants were recruited from two assisted living facilities. Sixteen participants received the Wii Fit exergames incorporating self-efficacy theory twice a week for 4 weeks. The other participants received a health education program. Physical function, fear of falling, depression, and quality of life were evaluated. T tests were used for data analysis. After the 4-week intervention, the Wii Fit group showed significant improvements in balance (p < .01), mobility (p < .01), and depression (p < .05). The education group showed no significant improvement in any of the outcomes. Integrating concepts of self-efficacy theory with the exergames show promise as a potential tool to improve and maintain physical and psychosocial health for older adults.
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