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目的:吸気サイクリングの同期を、システム漏れの条件下での非侵襲的圧力サポート換気(PSV)中の異なる呼気トリガー感度(ETS)設定と比較する。 方法:人工呼吸器を肺モデル(Hans Rudolph Series1101シミュレーター)に接続しました。そのメカニズムは、閉塞性および制限的な換気機能障害の2つのモデルに設定されました。すべての人工呼吸器は、15 cmH2O(1 cmh2O = 0.098 kPa)圧力サポートと5 cmh2O陽性末端排気圧(PEEP)に設定されました。テストは、空気漏れ(24〜28 L/min)のレベルで実施されました。サイクリング遅延時間、潮bolume、および気流が収集されました。 結果:ETSの設定を最も敏感なレベルで治療Flexo ST 30と比較して、Digital Auto-Trak(TM)システム(Respioronics Synchrony)の使用は、より穏やかな遅延サイクリング((68.9±13.3)VS(121.4±13.2)と関連していました。)MS、p <0.05)閉塞状態。ETSレベルを調整した後、潮volumeボリューム(VT)、吸気時間(TIベント)、およびピーク呼気流(PEF)が増加しました。両方の人工呼吸器を使用して、早期のサイクリングが制限状態で検出されました。VTおよびTiベントが減少するにつれて、ピーク吸気流(PIF)とPEFが大幅に増加しました。ETSが最も鈍感なレベルであった場合、遅延サイクリング((64.3±15.3)MS)はFlexo St 30に存在していました。 結論:2つのビレベル換気剤の間で、閉塞性および制限的条件でパフォーマンスとサイクリングオフに大きな違いがあります。そして、それはアルゴリズムのソフトウェアによる可能性があります。ETSの変更は、換気パラメーターに影響を与え、空気漏れの存在下で患者と換気の同期を改善することができます。PSV中の自動トラックシステムは、同様の結果と、従来の調整と比較してより良い同期を示しています。
目的:吸気サイクリングの同期を、システム漏れの条件下での非侵襲的圧力サポート換気(PSV)中の異なる呼気トリガー感度(ETS)設定と比較する。 方法:人工呼吸器を肺モデル(Hans Rudolph Series1101シミュレーター)に接続しました。そのメカニズムは、閉塞性および制限的な換気機能障害の2つのモデルに設定されました。すべての人工呼吸器は、15 cmH2O(1 cmh2O = 0.098 kPa)圧力サポートと5 cmh2O陽性末端排気圧(PEEP)に設定されました。テストは、空気漏れ(24〜28 L/min)のレベルで実施されました。サイクリング遅延時間、潮bolume、および気流が収集されました。 結果:ETSの設定を最も敏感なレベルで治療Flexo ST 30と比較して、Digital Auto-Trak(TM)システム(Respioronics Synchrony)の使用は、より穏やかな遅延サイクリング((68.9±13.3)VS(121.4±13.2)と関連していました。)MS、p <0.05)閉塞状態。ETSレベルを調整した後、潮volumeボリューム(VT)、吸気時間(TIベント)、およびピーク呼気流(PEF)が増加しました。両方の人工呼吸器を使用して、早期のサイクリングが制限状態で検出されました。VTおよびTiベントが減少するにつれて、ピーク吸気流(PIF)とPEFが大幅に増加しました。ETSが最も鈍感なレベルであった場合、遅延サイクリング((64.3±15.3)MS)はFlexo St 30に存在していました。 結論:2つのビレベル換気剤の間で、閉塞性および制限的条件でパフォーマンスとサイクリングオフに大きな違いがあります。そして、それはアルゴリズムのソフトウェアによる可能性があります。ETSの変更は、換気パラメーターに影響を与え、空気漏れの存在下で患者と換気の同期を改善することができます。PSV中の自動トラックシステムは、同様の結果と、従来の調整と比較してより良い同期を示しています。
OBJECTIVE: To compare the inspiratory cycling-off synchronization with different expiratory trigger sensitivity (ETS) setting during noninvasive pressure support ventilation (PSV) under the conditions of system leak. METHODS: Ventilators were connected to a lung model (Hans Rudolph Series1101 simulator). And its mechanics was set in two models of obstructive and restrictive ventilatory dysfunction. All ventilators were set at 15 cmH2O (1 cmH2O = 0.098 kPa) pressure support and 5 cmH2O positive end-expiratory pressure (PEEP). Tests were conducted at the level of air leaks (24-28 L/min). Cycling delay time, tidal volume and airflow were collected. RESULTS: Compared with Curative Flexo ST 30 with the ETS setting at the most sensitive level, the use of digital Auto-Trak(TM) system (Respironics Synchrony) was associated with milder delay cycling ((68.9 ± 13.3) vs (121.4 ± 13.2) ms, P < 0.05) in obstructive condition. The tidal volume (VT), inspiratory time (TI vent) and peak expiratory flow (PEF) increased after adjusting the ETS level. Premature cycling was detected in restrictive condition with both ventilators. Peak inspiratory flow (PIF) and PEF significantly increased as VT and TI vent decreased. Delay cycling ((64.3 ± 15.3) ms) was present in Flexo ST 30 when ETS was at most insensitive level. CONCLUSIONS: There are significant differences in performances and cycling-off in obstructive and restrictive conditions among 2 bilevel ventilators. And it may be due to the software of algorithm. Modifications of ETS can affect the ventilatory parameters to improve patient-ventilator synchrony in the presence of air leaks. The Auto-Trak system during PSV show similar results and better synchronzation compared with conventional adjustments.
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