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背景:イランのビブラート(タハリール)は、伝統的なイランの歌の一般的な特徴です。Tahrirのユニークな特徴は、上向きのピッチの変曲に関連するリズミカルなファルセット音声ブレークとして認識される変調音声品質です。喉頭の不快感と音声の質の低下は、不適切な手法を使用してイランのタハリルを実行するときに発生する可能性があります。 AIM:ケースシリーズの研究デザインを使用して、喉頭マニュアル療法(LMT)を使用して、Tahrir Singに関連する音声問題を治療するための音声治療結果を探索しました。 方法:伝統的なスタイル(3人の男性と1人の女性)の4人のプロのイランの歌手が研究されました。すべての被験者は、パフォーマンス中にTahrirを実行するのが困難だと報告しました。それらは、音声障害のためのLMTの投与に特化した音声言語病理学者(SLP)によって評価されました。音響および聴覚の知覚評価、歌手の自己報告、および治療前後のSLPによるLMT評価を使用した参加者の声関数の多次元評価が行われました。治療プログラムは、喉頭関節を放出し、筋肉の緊張を軽減するためにLMT技術を実装しました。 結果:触診を使用した喉頭および前頸部筋肉筋の前処理検査により、タハリルビブラートの産生の困難は、甲状腺系空間の減少と、皮下複合体および胸乳管における張力と関連していることが示されました。治療後の検査では、歌唱中にタハリルビブラートを生成する努力の減少という歌手の認識に関連して、甲状腺系腔と胸骨筋膜下の緊張が低下したことが示されました。 結論:Tahrir Vibratoは、喉頭および頸部筋肉の過度の緊張を防ぐために特定のトレーニングを必要とします。そのようなトレーニングがない場合、または疲労に関連する過度の歌唱の文脈では、LMTはタハリールの歌手のより効率的なボーカル生産を促進する可能性があります。
背景:イランのビブラート(タハリール)は、伝統的なイランの歌の一般的な特徴です。Tahrirのユニークな特徴は、上向きのピッチの変曲に関連するリズミカルなファルセット音声ブレークとして認識される変調音声品質です。喉頭の不快感と音声の質の低下は、不適切な手法を使用してイランのタハリルを実行するときに発生する可能性があります。 AIM:ケースシリーズの研究デザインを使用して、喉頭マニュアル療法(LMT)を使用して、Tahrir Singに関連する音声問題を治療するための音声治療結果を探索しました。 方法:伝統的なスタイル(3人の男性と1人の女性)の4人のプロのイランの歌手が研究されました。すべての被験者は、パフォーマンス中にTahrirを実行するのが困難だと報告しました。それらは、音声障害のためのLMTの投与に特化した音声言語病理学者(SLP)によって評価されました。音響および聴覚の知覚評価、歌手の自己報告、および治療前後のSLPによるLMT評価を使用した参加者の声関数の多次元評価が行われました。治療プログラムは、喉頭関節を放出し、筋肉の緊張を軽減するためにLMT技術を実装しました。 結果:触診を使用した喉頭および前頸部筋肉筋の前処理検査により、タハリルビブラートの産生の困難は、甲状腺系空間の減少と、皮下複合体および胸乳管における張力と関連していることが示されました。治療後の検査では、歌唱中にタハリルビブラートを生成する努力の減少という歌手の認識に関連して、甲状腺系腔と胸骨筋膜下の緊張が低下したことが示されました。 結論:Tahrir Vibratoは、喉頭および頸部筋肉の過度の緊張を防ぐために特定のトレーニングを必要とします。そのようなトレーニングがない場合、または疲労に関連する過度の歌唱の文脈では、LMTはタハリールの歌手のより効率的なボーカル生産を促進する可能性があります。
BACKGROUND: Iranian vibrato (tahrir) is a common feature of traditional Iranian singing. A unique feature of tahrir is a modulated voice quality perceived as a rhythmic falsetto voice break associated with upward pitch inflections. Laryngeal discomfort and impaired voice quality can occur in singers when they perform Iranian tahrir using an improper technique. AIM: A case series research design was used to explore voice treatment outcomes using laryngeal manual therapy (LMT) for treating voice problems associated with tahrir singing. METHOD: Four professional Iranian singers of the traditional style (3 men and 1 woman) were studied. All subjects reported difficulty executing tahrir during performances. They were assessed by a speech-language pathologist (SLP) specializing in the administration of LMT for voice disorders. Multidimensional assessments were made of the participants' vocal function using acoustic and auditory-perceptual evaluation, self-reports of the singers, and LMT assessments by the SLP before and after treatment. The therapeutic program implemented LMT techniques to release laryngeal joints and reduce muscular tension. RESULTS: Pretreatment examination of the larynx and anterior neck musculature using palpation showed that the difficulties in producing tahrir vibrato were associated with a decreased thyrohyoid space and tension in the submental complex and sternocleidomastoid. Posttreatment examination showed an increased thyrohyoid space and reduced tension in the submental complex and sternocleidomastoid, associated with the singers' perception of reduced effort producing tahrir vibrato during singing. CONCLUSION: Tahrir vibrato requires specific training to prevent excessive tension in laryngeal and neck muscles. In the absence of such training, or in the context of excessive singing associated with fatigue, LMT may facilitate more efficient vocal production in tahrir singers.
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