Loading...
Early human development2015Mar01Vol.91issue(3)

早産3歳のベイリー-IIIと比較した子どもの認知と言語の親の評価

,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

背景:アンケートの親の評価は、発達遅延のリスクがある子供の認知発達をスクリーニングするための有効かつ費用対効果の高いツールを提供する場合があります。 目的:この研究では、生まれた3歳のベイリーIII認知尺度に関連して、非言語認知能力(PARCA3)と言葉による能力(CDI-III)の親ベースの報告を組み合わせることの収束妥当性を調べました。前期後期。 方法:185人の後期延期の子供の母親は、子供が3歳に達する直前にPARCA3とCDI-IIIを完了するように求められました。その後、子供たちは3歳の誕生日に近いベイリー-IIIを使用して評価されました。 結果:2つの母親のアンケートは、Bayley-IIIの認知スコアと有意かつ中程度に相関していました。回帰分析で他の共変量を制御した後、母体の評価はベイリー-III認知スコアの分散の15%を占めました。特に、PARCA3は、CDI-IIIを制御する際にベイリー-III認知スコアの分散を説明するために大きく貢献しました。ただし、CDI-IIIは、ベイリー-III認知スコアと独立して関連していました。 結論:子どもの認知と言語の親の評価は、「リスクのある」未就学児の開発の費用対効果の高いスクリーニングを提供する場合があります。

背景:アンケートの親の評価は、発達遅延のリスクがある子供の認知発達をスクリーニングするための有効かつ費用対効果の高いツールを提供する場合があります。 目的:この研究では、生まれた3歳のベイリーIII認知尺度に関連して、非言語認知能力(PARCA3)と言葉による能力(CDI-III)の親ベースの報告を組み合わせることの収束妥当性を調べました。前期後期。 方法:185人の後期延期の子供の母親は、子供が3歳に達する直前にPARCA3とCDI-IIIを完了するように求められました。その後、子供たちは3歳の誕生日に近いベイリー-IIIを使用して評価されました。 結果:2つの母親のアンケートは、Bayley-IIIの認知スコアと有意かつ中程度に相関していました。回帰分析で他の共変量を制御した後、母体の評価はベイリー-III認知スコアの分散の15%を占めました。特に、PARCA3は、CDI-IIIを制御する際にベイリー-III認知スコアの分散を説明するために大きく貢献しました。ただし、CDI-IIIは、ベイリー-III認知スコアと独立して関連していました。 結論:子どもの認知と言語の親の評価は、「リスクのある」未就学児の開発の費用対効果の高いスクリーニングを提供する場合があります。

BACKGROUND: Parent ratings on questionnaires may provide valid and cost-effective tools for screening cognitive development of children at risk of developmental delay. AIMS: In this study, we examined the convergent validity of combining parent-based reports of non-verbal cognitive abilities (PARCA3) and verbal abilities (CDI-III) in relation to the Bayley-III cognitive scale in 3-year-olds born late pre-term. METHODS: Mothers of 185 late-preterm children were asked to complete the PARCA3 and the CDI-III shortly before children reached age three; children were then assessed using the Bayley-III close to their third birthday. RESULTS: The two maternal questionnaires were significantly and moderately correlated with the Bayley-III cognitive scores. Together the maternal ratings accounted for 15% of the variance in the Bayley-III cognitive scores, after controlling for other covariates in regression analysis. In particular, the PARCA3 contributed significantly to explain variance in the Bayley-III cognitive scores when controlling for the CDI-III. However, the CDI-III was also independently associated with the Bayley-III cognitive scores. CONCLUSIONS: Parent ratings of child cognition and language together may provide cost-effective screening of development in "at risk" preschoolers.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google