Loading...
Medical science monitor : international medical journal of experimental and clinical research2015Feb24Vol.21issue()

高齢者の認知障害の予防と治療のためのガイドライン

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
  • Review
概要
Abstract

この研究の目的は、健康な高齢者の認知機能低下の予防の利用可能かつ検証された方法を提示し、治療の臨床試験をレビューして認知パフォーマンス障害を改善することです。薬理学的治療の実際の可能性、身体運動の有用性、さまざまな認知トレーニング方法の有効性に関するデータについて説明します。別の章では、高齢者が人生の課題においてより良く対処する理由について説明しますよりも、神経心理学的検査を使用して行われた測定から現れるでしょう。また、転送のいわゆる問題、すなわち、認知トレーニングを通じて改善された特定の認知特性が他の精神的スキルにどのように改善されるかについての問題についても説明します。私たちは、単純なものと洗練された(通常はコンピューター化された)認知トレーニングの形式を区別し、シンプルで使いやすい方法に特に注意を払っています。特に、「声を出して読み取り、単純な算術計算」に相当するいわゆる「学習療法」、「言葉と想像力の切り替え」に基づく方法、特に家庭訪問の形での学習における個人的なカウンセリング、サポート、および支援に基づく方法について説明します。最終章では、医療専門家の最終的な助けを借りて、予防または修正活動のみを実施したい個人だけでなく、選択された人口に向けられた予防および治療の行動を実施したい健康機関のメンバーのために、実践的なアドバイスを策定します。また、さらなる研究と臨床試験の兆候と根拠についても説明します。

この研究の目的は、健康な高齢者の認知機能低下の予防の利用可能かつ検証された方法を提示し、治療の臨床試験をレビューして認知パフォーマンス障害を改善することです。薬理学的治療の実際の可能性、身体運動の有用性、さまざまな認知トレーニング方法の有効性に関するデータについて説明します。別の章では、高齢者が人生の課題においてより良く対処する理由について説明しますよりも、神経心理学的検査を使用して行われた測定から現れるでしょう。また、転送のいわゆる問題、すなわち、認知トレーニングを通じて改善された特定の認知特性が他の精神的スキルにどのように改善されるかについての問題についても説明します。私たちは、単純なものと洗練された(通常はコンピューター化された)認知トレーニングの形式を区別し、シンプルで使いやすい方法に特に注意を払っています。特に、「声を出して読み取り、単純な算術計算」に相当するいわゆる「学習療法」、「言葉と想像力の切り替え」に基づく方法、特に家庭訪問の形での学習における個人的なカウンセリング、サポート、および支援に基づく方法について説明します。最終章では、医療専門家の最終的な助けを借りて、予防または修正活動のみを実施したい個人だけでなく、選択された人口に向けられた予防および治療の行動を実施したい健康機関のメンバーのために、実践的なアドバイスを策定します。また、さらなる研究と臨床試験の兆候と根拠についても説明します。

The aim of this study is to present the available and verified methods of prevention of cognitive decline in healthy older adults and to review clinical trials of therapies to improve impaired cognitive performance. We discuss data about the actual possibility of pharmacological treatment, usefulness of physical exercises, and effectiveness of different cognitive training methods. In a separate chapter we discuss why older people cope much better in life challenges then it would appear from the measurements made by use of neuro-psychological tests. We also discuss the so-called issue of transfers, ie, the question of how certain cognitive characteristics, improved through cognitive training, are transferred to other mental skills. We distinguish between simple and sophisticated (usually computerized) forms of cognitive training and pay particular attention to methods that are simple and easy to use. In particular, we discuss the so-called "learning therapy", which amounts to "reading aloud and simple arithmetic calculations", the method based on "switching between words and imagination", and also the method consisting of personal counseling, support, and assistance in learning, especially in the form of home visits. In the final chapter we formulate practical advice, not only for individuals who want to undertake the preventing or correction activities alone with eventual help of medical professionals, but also for the members of health institutions that wish to implement preventive and therapeutic actions directed to a chosen population. We also discuss the indications and rationale for further research and clinical trials.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google