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Nurse education today2015Jun01Vol.35issue(6)

イタリアの看護学生の間での自己指導学習の強化:介入前と介入後の研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:Knowlesの理論に従って、学習プロセスのガイド付きリフレクションと批判的分析に焦点を当てたチュートリアル戦略により、自主学習(SDL)が改善される場合があります。第1臨床経験中に看護学生に提供されるさまざまなチュートリアル戦略のSDL能力に対する影響に関する証拠は利用できません。 目的:看護学生にSDLの能力に基づいて提供されるさまざまなチュートリアル戦略の効果を評価する。 設計:2013年には、事前ポスト介入の非等価対照群の設計が採用されました。治療グループでは、第1臨床体験中に、大学の家庭教師が実施したブリーフィング、デブリーフィング、ピアサポート、ソクラテスの質問など、さまざまな戦略を含む構造化された集中的なチュートリアル介入が提供されました。コントロールグループの場合、代わりに構造化されていないチュートリアル戦略が提供されました。 設定:2つの看護学士号。 参加者:臨床経験(n = 238)を待っている学生が標的サンプルでした。介入前と介入後の評価を完了した学生(201; 84.4%)が分析に含まれていました。 方法:SDL能力は、SRSSDL_ITA(自己指導学習 - イタリア版の自己評価スケール)で測定されました。個々の、文脈的、介入変数の予測効果を調査するために、複数の線形回帰分析が開発されました。 結果:SDLスコアの調整された分散の36.8%が明らかになった3つの主な要因が明らかになりました。a)より低い臨床看護師から学生への監督(B 9.086、β2.874)、b)大学チューター(B 8.011、β2.7411)、C)の報告を報告した大学チューター(B 8.011、β2.741)によるより高いレベルおよび構造化チュートリアル介入を受けた。.556)。 結論:大学の家庭教師が採用している構造化されていない非集中的なチュートリアル介入を伴う臨床看護師と学生の比率の低い(1:4)は、大学の家庭教師が活性化したより高いレベルおよび構造化されたチュートリアル戦略を伴う集中的な臨床監督(1:1)と同等であると思われました。

背景:Knowlesの理論に従って、学習プロセスのガイド付きリフレクションと批判的分析に焦点を当てたチュートリアル戦略により、自主学習(SDL)が改善される場合があります。第1臨床経験中に看護学生に提供されるさまざまなチュートリアル戦略のSDL能力に対する影響に関する証拠は利用できません。 目的:看護学生にSDLの能力に基づいて提供されるさまざまなチュートリアル戦略の効果を評価する。 設計:2013年には、事前ポスト介入の非等価対照群の設計が採用されました。治療グループでは、第1臨床体験中に、大学の家庭教師が実施したブリーフィング、デブリーフィング、ピアサポート、ソクラテスの質問など、さまざまな戦略を含む構造化された集中的なチュートリアル介入が提供されました。コントロールグループの場合、代わりに構造化されていないチュートリアル戦略が提供されました。 設定:2つの看護学士号。 参加者:臨床経験(n = 238)を待っている学生が標的サンプルでした。介入前と介入後の評価を完了した学生(201; 84.4%)が分析に含まれていました。 方法:SDL能力は、SRSSDL_ITA(自己指導学習 - イタリア版の自己評価スケール)で測定されました。個々の、文脈的、介入変数の予測効果を調査するために、複数の線形回帰分析が開発されました。 結果:SDLスコアの調整された分散の36.8%が明らかになった3つの主な要因が明らかになりました。a)より低い臨床看護師から学生への監督(B 9.086、β2.874)、b)大学チューター(B 8.011、β2.7411)、C)の報告を報告した大学チューター(B 8.011、β2.741)によるより高いレベルおよび構造化チュートリアル介入を受けた。.556)。 結論:大学の家庭教師が採用している構造化されていない非集中的なチュートリアル介入を伴う臨床看護師と学生の比率の低い(1:4)は、大学の家庭教師が活性化したより高いレベルおよび構造化されたチュートリアル戦略を伴う集中的な臨床監督(1:1)と同等であると思われました。

BACKGROUND: In accordance with Knowles's theory, self-directed learning (SDL) may be improved with tutorial strategies focused on guided reflection and critical analysis of the learning process. No evidence on effects on SDL abilities of different tutorial strategies offered to nursing students during the 1st clinical experience is available. OBJECTIVES: To evaluate the effect of different tutorial strategies offered to nursing students on their SDL abilities. DESIGN: A pre-post intervention non-equivalent control group design was adopted in 2013. For the treatment group, structured and intensive tutorial interventions including different strategies such as briefing, debriefing, peer support, Socratic questioning, performed by university tutors were offered during the 1st clinical experience; for the control group, unstructured and non-intensive tutorial strategies were instead offered. SETTING: Two Bachelor of Nursing Degree. PARTICIPANTS: Students awaiting their clinical experience (n=238) were the target sample. Those students who have completed the pre- and the post-intervention evaluation (201; 84.4%) were included in the analysis. METHODS: SDL abilities were measured with the SRSSDL_ITA (Self Rating Scale of Self Directed Learning-Italian Version). A multiple linear regression analysis was developed to explore the predictive effect of individual, contextual and intervention variables. RESULTS: Three main factors explained the 36.8% of the adjusted variance in SDL scores have emerged: a) having received a lower clinical nurse-to-student supervision (B 9.086, β 2.874), b) having received higher level and structured tutorial intervention by university tutors (B 8.011, β 2.741), and c) having reported higher SDL scores at the baseline (B .550, β .556). CONCLUSIONS: A lower clinical nurse-to-student ratio (1:4), accompanied by unstructured and non-intensive tutorial intervention adopted by university tutors, seemed to be equivalent to an intensive clinical supervision (1:1) accompanied by higher level and structured tutorial strategies activated by the university tutors.

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