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Health policy and planning2015Mar01Vol.30 Suppl 1issue(Suppl 1)

ミャンマーのコンドームの総市場アプローチ:HIV予防のための持続可能なコンドーム市場のために協力するための民間、公共、社会の販売セクターの必要性

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

背景:適切な価格設定戦略と補助金付きコンドームの高い市場シェアに関する懸念により、人口サービス(PSI)/ミャンマーが総市場アプローチ(TMA)を採用するよう促しました。この記事では、ミャンマーのコンドーム市場の規模と構成に関するデータを提示し、非効率性を特定し、公共補助金をより適切にターゲットにする方法を推奨しています。 方法論:コンドームのニーズとコンドームの使用に関するデータは、PSI/ミャンマー(PSI/M)の行動調査から来ました。主要人口の社会経済的ステータスプロファイルのデータは、同じ調査と国家結核の有病率調査から来ました。市場シェア、ボリューム、価値、およびコンドームの数に関するデータは、PSI/Mの四半期ごとの小売監査およびHIV/AIDS(UNAIDS)に関する共同国連プログラムからのものでした。 結果:2008年から2010年の間に、コンドームの普遍的なニーズは112.9から98.2百万に減少しましたが、コンドームの使用は32〜46%に増加しました。2009 - 11年には、無料で社会的に販売されたコンドームが市場を支配し(94%)、時間の経過とともに無料のコンドームの割合が増加しました。社会的に販売されているコンドームの小売価格は、2011年の44 Kyats($ 0.05 USD)で人為的に低かったのに対し、商用コンドームの価格は119-399 Kyats($ 0.15- $ 0.49 USD)でした。エクイティ分析により、国家の富の五分位数にわたる女性のセックスワーカーの平等な分布が実証されていましたが、男性とセックスをしている男性の54%と男性クライアントの55%が最高の2つの五分位でした。コンドームのドナー補助金は時間とともに増加しました。2009年の434,000米ドルから2011年の577,000米ドルまで。 結論:雄のコンドームの市場は、主要な集団間のコンドームの需要が限られているため、市場での自由で社会的に販売されているコンドームの支配、および無視された商業部門のために、雄牛の市場は停滞していました。社会的に販売された無料のコンドームに対する補助金は、意図しない結果である民間部門の成長を妨げています。ミャンマーのコンドーム市場を成長させ、維持するにはTMAが必要です。これには、公共、社会的販売、および商業部門の間の緊密な調整が必要です。

背景:適切な価格設定戦略と補助金付きコンドームの高い市場シェアに関する懸念により、人口サービス(PSI)/ミャンマーが総市場アプローチ(TMA)を採用するよう促しました。この記事では、ミャンマーのコンドーム市場の規模と構成に関するデータを提示し、非効率性を特定し、公共補助金をより適切にターゲットにする方法を推奨しています。 方法論:コンドームのニーズとコンドームの使用に関するデータは、PSI/ミャンマー(PSI/M)の行動調査から来ました。主要人口の社会経済的ステータスプロファイルのデータは、同じ調査と国家結核の有病率調査から来ました。市場シェア、ボリューム、価値、およびコンドームの数に関するデータは、PSI/Mの四半期ごとの小売監査およびHIV/AIDS(UNAIDS)に関する共同国連プログラムからのものでした。 結果:2008年から2010年の間に、コンドームの普遍的なニーズは112.9から98.2百万に減少しましたが、コンドームの使用は32〜46%に増加しました。2009 - 11年には、無料で社会的に販売されたコンドームが市場を支配し(94%)、時間の経過とともに無料のコンドームの割合が増加しました。社会的に販売されているコンドームの小売価格は、2011年の44 Kyats($ 0.05 USD)で人為的に低かったのに対し、商用コンドームの価格は119-399 Kyats($ 0.15- $ 0.49 USD)でした。エクイティ分析により、国家の富の五分位数にわたる女性のセックスワーカーの平等な分布が実証されていましたが、男性とセックスをしている男性の54%と男性クライアントの55%が最高の2つの五分位でした。コンドームのドナー補助金は時間とともに増加しました。2009年の434,000米ドルから2011年の577,000米ドルまで。 結論:雄のコンドームの市場は、主要な集団間のコンドームの需要が限られているため、市場での自由で社会的に販売されているコンドームの支配、および無視された商業部門のために、雄牛の市場は停滞していました。社会的に販売された無料のコンドームに対する補助金は、意図しない結果である民間部門の成長を妨げています。ミャンマーのコンドーム市場を成長させ、維持するにはTMAが必要です。これには、公共、社会的販売、および商業部門の間の緊密な調整が必要です。

BACKGROUND: Concerns about appropriate pricing strategies and the high market share of subsidized condoms prompted Population Services International (PSI)/Myanmar to adopt a total market approach (TMA). This article presents data on the size and composition of the Myanmar condom market, identifies inefficiencies and recommends methods for better targeting public subsidy. METHODOLOGY: Data on condom need and condom use came from PSI/Myanmar's (PSI/M's) behavioural surveys; data for key populations' socioeconomic status profiles came from the same surveys and the National Tuberculosis Prevalence Survey. Data on market share, volumes, value and number of condoms were from PSI/M's quarterly retail audits and Joint United Nations Programme on HIV/AIDS (UNAIDS). RESULTS: Between 2008 and 2010, the universal need for condoms decreased from 112.9 to 98.2 million while condom use increased from 32 to 46%. Free and socially marketed condoms dominated the market (94%) in 2009-11 with an increase in the proportion of free condoms over time. The retail price of socially marketed condoms was artificially low at 44 kyats ($0.05 USD) in 2011 while the price for commercial condoms was 119-399 kyats ($0.15-$0.49 USD). Equity analyses demonstrated an equal distribution of female sex workers across national wealth quintiles, but 54% of men who have sex with men and 55% of male clients were in the highest two quintiles. Donor subsidies for condoms increased over time; from $434,000 USD in 2009 to $577,000 USD in 2011. CONCLUSION: The market for male condoms was stagnant in Myanmar due to: limited demand for condoms among key populations, the dominance of free and socially marketed condoms on the market and a neglected commercial sector. Subsidies for socially marketed and free condoms have prevented the growth of the private sector, an unintended consequence. A TMA is needed to grow and sustain the condom market in Myanmar, which requires close co-ordination between the public, socially marketed and commercial sectors.

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