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目的:米国の急性期治療病院での多面的なクロストリジウムディフィシル感染(CDI)制御プログラムの実施の潜在的な疫学的および経済的価値を決定する 設計:5年間の期間のマルコフモデル 参加者:私たちのシミュレーションでデータが使用された患者は、65歳以上の入院メディケア受益者に限定されていました。 背景:CDIは、実質的な罹患率、死亡率、コストを伴う重要な公衆衛生問題です。抗菌薬管理、患者の隔離、手衛生、環境洗浄および消毒、監査など、英国での多面的な国家予防努力により、2008年から2012年に報告されたCDI症例が59%減少しました。 方法:分析は連邦の観点から行われました。私たちがモデル化した介入には、以下のコンポーネントが含まれていました:国立医療安全ネットワーク(NHSN)の抗菌使用モジュールと抵抗モジュール、接触予防措置の使用、および環境洗浄の強化。CDCサーベイランスシステム、AHRQヘルスケアコストと利用プロジェクト、および文献レビューのデータを使用して、モデルをパラメーター化しました。パラメーターの推定値の不確実性に対処するために、介入の有効性とコスト、他の連邦パートナーによる支出、および割引率のために感度分析を実施しました。各シミュレーションは、1,000件の試験で1,000人の入院患者のコホートを表しています。その結果、50%の介入有効性を備えた基本ケースシナリオで、50年のCDI症例と82,000のCDI誘導性死亡が5年間の期間で防止されると推定しました。全国的には、すべての入院のコスト削減は25億ドル(95%の信頼できる間隔:12億ドルから40億ドル)になります。 結論:多面的な国家CDI予防プログラムの潜在的な利点は、連邦の観点からはかなりのことです。
目的:米国の急性期治療病院での多面的なクロストリジウムディフィシル感染(CDI)制御プログラムの実施の潜在的な疫学的および経済的価値を決定する 設計:5年間の期間のマルコフモデル 参加者:私たちのシミュレーションでデータが使用された患者は、65歳以上の入院メディケア受益者に限定されていました。 背景:CDIは、実質的な罹患率、死亡率、コストを伴う重要な公衆衛生問題です。抗菌薬管理、患者の隔離、手衛生、環境洗浄および消毒、監査など、英国での多面的な国家予防努力により、2008年から2012年に報告されたCDI症例が59%減少しました。 方法:分析は連邦の観点から行われました。私たちがモデル化した介入には、以下のコンポーネントが含まれていました:国立医療安全ネットワーク(NHSN)の抗菌使用モジュールと抵抗モジュール、接触予防措置の使用、および環境洗浄の強化。CDCサーベイランスシステム、AHRQヘルスケアコストと利用プロジェクト、および文献レビューのデータを使用して、モデルをパラメーター化しました。パラメーターの推定値の不確実性に対処するために、介入の有効性とコスト、他の連邦パートナーによる支出、および割引率のために感度分析を実施しました。各シミュレーションは、1,000件の試験で1,000人の入院患者のコホートを表しています。その結果、50%の介入有効性を備えた基本ケースシナリオで、50年のCDI症例と82,000のCDI誘導性死亡が5年間の期間で防止されると推定しました。全国的には、すべての入院のコスト削減は25億ドル(95%の信頼できる間隔:12億ドルから40億ドル)になります。 結論:多面的な国家CDI予防プログラムの潜在的な利点は、連邦の観点からはかなりのことです。
OBJECTIVE: To determine the potential epidemiologic and economic value of the implementation of a multifaceted Clostridium difficile infection (CDI) control program at US acute care hospitals DESIGN: Markov model with a 5-year time horizon PARTICIPANTS: Patients whose data were used in our simulations were limited to hospitalized Medicare beneficiaries ≥65 years old. BACKGROUND: CDI is an important public health problem with substantial associated morbidity, mortality, and cost. Multifaceted national prevention efforts in the United Kingdom, including antimicrobial stewardship, patient isolation, hand hygiene, environmental cleaning and disinfection, and audit, resulted in a 59% reduction in CDI cases reported from 2008 to 2012. METHODS: Our analysis was conducted from the federal perspective. The intervention we modeled included the following components: antimicrobial stewardship utilizing the Antimicrobial Use and Resistance module of the National Healthcare Safety Network (NHSN), use of contact precautions, and enhanced environmental cleaning. We parameterized our model using data from CDC surveillance systems, the AHRQ Healthcare Cost and Utilization Project, and literature reviews. To address uncertainty in our parameter estimates, we conducted sensitivity analyses for intervention effectiveness and cost, expenditures by other federal partners, and discount rate. Each simulation represented a cohort of 1,000 hospitalized patients over 1,000 trials. RESULTS In our base case scenario with 50% intervention effectiveness, we estimated that 509,000 CDI cases and 82,000 CDI-attributable deaths would be prevented over a 5-year time horizon. Nationally, the cost savings across all hospitalizations would be $2.5 billion (95% credible interval: $1.2 billion to $4.0 billion). CONCLUSIONS: The potential benefits of a multifaceted national CDI prevention program are sizeable from the federal perspective.
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