著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
この研究では、職業訓練のコンテキストで行われた評価モデルについて説明し、記号論的および文脈的視点に従って意味構造のプロセスを分析した一連の研究から引き出します(Freda、2011; Freda&De Luca Picione、2014; Salvatore&Freda、2011; Salvatore&Venuleo、2008; Valsiner、2007)。この研究の目的は、トレーニングコンテキストの使用モデル(研修生とトレーニングコンテキストの関係に意味を与えるさまざまな方法と考えられている)を特定し、社会人口統計学的変数やコースタイプとの関係を分析することを目的としています。追加の目的は、トレーニングの結果を調査して、使用モデルと使用能力の間に存在する関係を識別することです(たとえば、研修生が参加する能力を専門能力開発目的のためにトレーニング設定から利益を得る能力)。特に設計されたアドホックオープンアンドワーアンケートは、元ポストインパクトトレーニング段階で76人の研修生に実施されました。マルチメソッド分析方法論を採用しました(Bolasco、1999)。データ分析では、不透明、学習、開発の3つの使用モデルを指し示しました。最後のものは、使用能力の発達を仮定するのに効果的で有用なトレーニング結果との重要な関連性を示しました。結果は、形成的自己とトレーニングのコンテキストとの関係を整理するセンスメーキングプロセスに向けられた評価プログラムの設計に興味深い意味を持っています。
この研究では、職業訓練のコンテキストで行われた評価モデルについて説明し、記号論的および文脈的視点に従って意味構造のプロセスを分析した一連の研究から引き出します(Freda、2011; Freda&De Luca Picione、2014; Salvatore&Freda、2011; Salvatore&Venuleo、2008; Valsiner、2007)。この研究の目的は、トレーニングコンテキストの使用モデル(研修生とトレーニングコンテキストの関係に意味を与えるさまざまな方法と考えられている)を特定し、社会人口統計学的変数やコースタイプとの関係を分析することを目的としています。追加の目的は、トレーニングの結果を調査して、使用モデルと使用能力の間に存在する関係を識別することです(たとえば、研修生が参加する能力を専門能力開発目的のためにトレーニング設定から利益を得る能力)。特に設計されたアドホックオープンアンドワーアンケートは、元ポストインパクトトレーニング段階で76人の研修生に実施されました。マルチメソッド分析方法論を採用しました(Bolasco、1999)。データ分析では、不透明、学習、開発の3つの使用モデルを指し示しました。最後のものは、使用能力の発達を仮定するのに効果的で有用なトレーニング結果との重要な関連性を示しました。結果は、形成的自己とトレーニングのコンテキストとの関係を整理するセンスメーキングプロセスに向けられた評価プログラムの設計に興味深い意味を持っています。
This study discusses an evaluation model carried out in vocational training contexts and draws from a line of studies that have analyzed the processes of meaning construction according to a semiotic and contextual perspective (Freda, 2011; Freda & De Luca Picione, 2014; Salvatore & Freda, 2011; Salvatore & Venuleo, 2008; Valsiner, 2007). The study aims to identify models of use of training contexts (thought of as different ways to give meaning to the relationship between the trainee and the training context), as well as to analyze their relationship with social-demographic variables and course type. An additional aim is to investigate training outcomes to discern any connection existing between models of use and competence of use (e.g. the ability of trainees to participate and benefit from the training setting for their professional development aims). An especially designed ad hoc open-answer questionnaire was administered to 76 trainees in the ex-post impact training phase. We adopted a multi-method analysis methodology (Bolasco, 1999). Data analysis pointed to three models of use: Opaque, Learning, Development. The last one showed a significant association with training outcomes which were effective and useful to hypothesize the development of a competence of use. The results have interesting implications for the design of evaluation programs directed to the sensemaking processes that organize the relationship between the formative self and the training context.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。