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Journal of health economics2015Jul01Vol.42issue()

抗生物質の使用における情報の開示とピア効果

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

必須の情報開示により、売り手は他の売り手の属性(売り手のピアエフェクト)を観察して対応することを可能にし、消費者に売り手の属性(消費者学習効果)を通知することができます。韓国の一般的な風邪の抗生物質処方率の必須情報開示からのデータを使用して、このホワイトペーパーでは、開示後に平均処方率が低下しましたが、診療所の30%以上が抗生物質の処方を増やしました。さらに、開示要件の前に他の地元の診療所よりも比較的少ない抗生物質を処方していた診療所は、処方率を上げる可能性が高くなりました。また、平均処方率は、臨床競争が強い市場でも減少しませんでした。これらの結果は、売り手のピア効果と一致しています。

必須の情報開示により、売り手は他の売り手の属性(売り手のピアエフェクト)を観察して対応することを可能にし、消費者に売り手の属性(消費者学習効果)を通知することができます。韓国の一般的な風邪の抗生物質処方率の必須情報開示からのデータを使用して、このホワイトペーパーでは、開示後に平均処方率が低下しましたが、診療所の30%以上が抗生物質の処方を増やしました。さらに、開示要件の前に他の地元の診療所よりも比較的少ない抗生物質を処方していた診療所は、処方率を上げる可能性が高くなりました。また、平均処方率は、臨床競争が強い市場でも減少しませんでした。これらの結果は、売り手のピア効果と一致しています。

Mandatory information disclosure may allow sellers to observe and respond to other sellers' attributes (seller peer effects) as well as informing consumers of the sellers' attributes (consumer learning effect). Using the data from mandatory information disclosure of antibiotic prescription rates for the common cold in Korea, this paper shows that while average prescription rates decreased after the disclosure, more than 30% of the clinics increased their antibiotic prescriptions. Moreover, clinics that were prescribing relatively fewer antibiotics than other local clinics before the disclosure requirement were more likely to increase their prescription rate. The average prescription rates also declined less in markets with stronger clinic competition. These results are consistent with seller peer effects.

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