著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
現在の縦断的研究では、初期の発達全体で子どもの心の理論(TOM)と実行機能(EF)における累積社会的リスクの役割を調べました。さらに、18か月の子どもの社会的認知が、4.5歳でTOMとEFを予測すると仮定された開発のカスケードモデルもテストしました。状態。参加者は、新生児のときに501人の子供が募集され、その時点で8つの心理社会的リスク要因が評価され、累積的な社会的不利益の指標に組み合わされました。家族は18か月でフォローアップされ、その時点で、4つの社会的認知スキルが発達的に敏感なタスクを使用して評価されました:共同の注意、共感、協力、自己認識。言語は、受容的な語彙の標準化された尺度を使用して、3歳で測定されました。3歳と4.5歳で、EFとTOMは以前に検証されたタスクを使用して測定されました。結果は、全体的な神経認知スキルの発達に顕著な累積リスク格差があり、これらの効果が時間とともにより分化するようになることを示しました。また、就学前期間におけるTOMとEFに対する18か月の社会的認知の効果が、3歳の子供の受容言語能力を通じて特に作動する発達メカニズムのサポートも見つかりました。この経路は、低リスクと高リスクの両方を持つ子供のために同様に機能しました。背景。これらの結果は、子供の神経認知に対する累積的な社会的不利益の役割と、初期の発達全体で重要な神経認知能力を結び付ける経路を文書化することにより、以前の発見を拡張します。
現在の縦断的研究では、初期の発達全体で子どもの心の理論(TOM)と実行機能(EF)における累積社会的リスクの役割を調べました。さらに、18か月の子どもの社会的認知が、4.5歳でTOMとEFを予測すると仮定された開発のカスケードモデルもテストしました。状態。参加者は、新生児のときに501人の子供が募集され、その時点で8つの心理社会的リスク要因が評価され、累積的な社会的不利益の指標に組み合わされました。家族は18か月でフォローアップされ、その時点で、4つの社会的認知スキルが発達的に敏感なタスクを使用して評価されました:共同の注意、共感、協力、自己認識。言語は、受容的な語彙の標準化された尺度を使用して、3歳で測定されました。3歳と4.5歳で、EFとTOMは以前に検証されたタスクを使用して測定されました。結果は、全体的な神経認知スキルの発達に顕著な累積リスク格差があり、これらの効果が時間とともにより分化するようになることを示しました。また、就学前期間におけるTOMとEFに対する18か月の社会的認知の効果が、3歳の子供の受容言語能力を通じて特に作動する発達メカニズムのサポートも見つかりました。この経路は、低リスクと高リスクの両方を持つ子供のために同様に機能しました。背景。これらの結果は、子供の神経認知に対する累積的な社会的不利益の役割と、初期の発達全体で重要な神経認知能力を結び付ける経路を文書化することにより、以前の発見を拡張します。
The current longitudinal study examined the role of cumulative social risk on children's theory of mind (ToM) and executive functioning (EF) across early development. Further, we also tested a cascade model of development in which children's social cognition at 18 months was hypothesized to predict ToM and EF at age 4.5 through intermediary language skills at age 3. We then examined whether this developmental mechanism varied as a function of social risk status. Participants were 501 children recruited when they were newborns, at which point eight psychosocial risk factors were assessed and combined into a metric of cumulative social disadvantage. Families were followed up at 18 months, at which point four social-cognitive skills were assessed using developmentally sensitive tasks: joint attention, empathy, cooperation, and self-recognition. Language was measured at age 3 using a standardized measure of receptive vocabulary. At age 3 and 4.5, EF and ToM were measured using previously validated tasks. Results showed that there were notable cumulative risk disparities in overall neurocognitive skill development, and these effects became more differentiated over time. Support was also found for a developmental mechanism wherein the effect of social cognition at 18 months on ToM and EF in the preschool period operated specifically through children's receptive language ability at age 3. This pathway functioned similarly for children with both low- and high-risk backgrounds. These results extend previous findings by documenting the role of cumulative social disadvantage on children's neurocognition and the pathways that link key neurocognitive abilities across early development.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。