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Journal of clinical nursing2015Aug01Vol.24issue(15-16)

集中治療における気管切開された患者のコミュニケーション経験における移行:定性的記述研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的と目的:集中治療における気管切開された患者がコミュニケーションの行動を経験する方法を説明し、移行理論の文脈で彼らの経験をよりよく理解すること。 背景:機械的換気のために話すことができない集中治療室で目を覚ますのは困難です。コミュニケーション援助は利用可能ですが、患者は依然としてコミュニケーションの困難を報告しています。移行理論の文脈で機械的に換気された患者がどのようにコミュニケーションを経験するかを調査することで、換気中に移行中にそれらをサポートする新しい方法を解明する可能性があります。 設計:定性的で記述的なデザイン。 方法:ノルウェーの大学病院で実施されたこの品質改善プロジェクトには、以前に集中治療室で気管切開されていた11人の患者が含まれていました。参加者は3〜27日間気管切開されました。半構造化されたインタビューは、退院後3〜18か月後の2013年6月から8月にかけて2013年8月から行われました。転写産物は、誘導含有量分析を使用して分析されました。 結果:参加者は、気管切開中にコミュニケーションを試みる感情と経験の多様性を大量に報告しました。分析から生まれた包括的なテーマの1つは、「厄介なコミュニケーションのために不快な感情を抱いているにもかかわらず、思いやりと理解の経験」でした。テーマは3つのカテゴリで構成されています。「感情的に挑戦的」というカテゴリは、患者が最初に苦労したことを示しています。時間とともに、カテゴリ「体験は時間とともに変化する」というカテゴリで明らかにされているように、彼らの対処が改善されました。困難にもかかわらず、参加者はカテゴリ「成功したコミュニケーション」に示されているように、前向きな経験を説明しました。 結論:困難な状況にもかかわらず、患者が思いやりと理解を経験していることの重要性は、コアの発見を構成します。調査結果は、参加者が異なる移行を経たことを示唆しています。一部の人は、移行の終わりに達し、安定性が向上しました。 臨床診療との関連性:コミュニケーションへの課題にもかかわらず、参加者は、医療専門家が提供する思いやりと安全性が重要な経験であると報告しました。彼らは非言語的コミュニケーションを非常に重要であると考えていました。

目的と目的:集中治療における気管切開された患者がコミュニケーションの行動を経験する方法を説明し、移行理論の文脈で彼らの経験をよりよく理解すること。 背景:機械的換気のために話すことができない集中治療室で目を覚ますのは困難です。コミュニケーション援助は利用可能ですが、患者は依然としてコミュニケーションの困難を報告しています。移行理論の文脈で機械的に換気された患者がどのようにコミュニケーションを経験するかを調査することで、換気中に移行中にそれらをサポートする新しい方法を解明する可能性があります。 設計:定性的で記述的なデザイン。 方法:ノルウェーの大学病院で実施されたこの品質改善プロジェクトには、以前に集中治療室で気管切開されていた11人の患者が含まれていました。参加者は3〜27日間気管切開されました。半構造化されたインタビューは、退院後3〜18か月後の2013年6月から8月にかけて2013年8月から行われました。転写産物は、誘導含有量分析を使用して分析されました。 結果:参加者は、気管切開中にコミュニケーションを試みる感情と経験の多様性を大量に報告しました。分析から生まれた包括的なテーマの1つは、「厄介なコミュニケーションのために不快な感情を抱いているにもかかわらず、思いやりと理解の経験」でした。テーマは3つのカテゴリで構成されています。「感情的に挑戦的」というカテゴリは、患者が最初に苦労したことを示しています。時間とともに、カテゴリ「体験は時間とともに変化する」というカテゴリで明らかにされているように、彼らの対処が改善されました。困難にもかかわらず、参加者はカテゴリ「成功したコミュニケーション」に示されているように、前向きな経験を説明しました。 結論:困難な状況にもかかわらず、患者が思いやりと理解を経験していることの重要性は、コアの発見を構成します。調査結果は、参加者が異なる移行を経たことを示唆しています。一部の人は、移行の終わりに達し、安定性が向上しました。 臨床診療との関連性:コミュニケーションへの課題にもかかわらず、参加者は、医療専門家が提供する思いやりと安全性が重要な経験であると報告しました。彼らは非言語的コミュニケーションを非常に重要であると考えていました。

AIMS AND OBJECTIVES: To describe how tracheostomised patients in intensive care experience acts of communication and to better understand their experiences in the context of the transitions theory. BACKGROUND: Waking up in an intensive care unit unable to speak because of mechanical ventilation can be challenging. Communication aids are available, but patients still report difficulties communicating. Investigating how mechanically ventilated patients experience communication in the context of the transitions theory might elucidate new ways of supporting them during their transitions while being ventilated. DESIGN: A qualitative, descriptive design. METHODS: Eleven patients who had previously been tracheostomised in an intensive care unit were included in this quality improvement project conducted in a university hospital in Norway. Participants were tracheostomised from 3-27 days. Semistructured interviews were conducted from June 2013-August 2013, 3-18 months after hospital discharge. Transcripts were analysed using inductive content analysis. RESULTS: Participants reported a great diversity of emotions and experiences attempting to communicate while being tracheostomised. One overarching theme emerging from the analysis was the 'Experience of caring and understanding despite having uncomfortable feelings due to troublesome communication.' The theme consists of three categories. The category 'Emotionally challenging' shows that patients struggled initially. With time, their coping improved, as revealed in the category 'The experience changes with time.' Despite difficulties, participants described positive experiences, as shown in the category 'Successful communication.' CONCLUSION: The importance of patients experiencing caring and understanding despite their difficult situation constitutes the core finding. The findings suggest that participants went through different transitions. Some reached the end of their transition, experiencing increased stability. RELEVANCE TO CLINICAL PRACTICE: Despite challenges with communication, participants reported that caring and safety provided by health care professionals were significant experiences. They viewed nonverbal communication as being very important.

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