Loading...
The Journal of psychology20160101Vol.150issue(3)

チームワークを機能させる:チームの有効性に関するチームの知識

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究では、チームの有効性に対する2種類のチーム知識の影響を調べました。この調査では、チームの満足度とパフォーマンスに対するタスクワークの知識とチームワークの知識の影響を評価しました。縦断的な研究が実施されました。27人のサービス管理チームが、実際のレストランの環境で178人の学生が関与しました。チームワークの知識は、両方のチームの成果に影響を与えることがわかった。さらに、チーム学習行動は、チームワークの知識とチームの成果の関係を仲介することがわかっています。したがって、教育者とマネージャーは、これらのタイプの知識がチームで開発され、学習行動を最大限に活用することを保証する必要があります。

この研究では、チームの有効性に対する2種類のチーム知識の影響を調べました。この調査では、チームの満足度とパフォーマンスに対するタスクワークの知識とチームワークの知識の影響を評価しました。縦断的な研究が実施されました。27人のサービス管理チームが、実際のレストランの環境で178人の学生が関与しました。チームワークの知識は、両方のチームの成果に影響を与えることがわかった。さらに、チーム学習行動は、チームワークの知識とチームの成果の関係を仲介することがわかっています。したがって、教育者とマネージャーは、これらのタイプの知識がチームで開発され、学習行動を最大限に活用することを保証する必要があります。

This study examined the impact of two types of team knowledge on team effectiveness. The study assessed the impact of taskwork knowledge and teamwork knowledge on team satisfaction and performance. A longitudinal study was conducted with 27 service-management teams involving 178 students in a real-life restaurant setting. Teamwork knowledge was found to impact both team outcomes. Furthermore, team learning behavior was found to mediate the relationships between teamwork knowledge and team outcomes. Educators and managers should therefore ensure these types of knowledge are developed in teams along with learning behavior for maximum effectiveness.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google