Loading...
BMC public health2015Feb21Vol.15issue()

人間開発のスペクトル全体にわたる車の所有権と身体活動の関連:疫学的移行研究(METS)のモデリング

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
概要
Abstract

背景:国全体での身体活動(PA)の変動は、社会経済的地位によって駆動される可能性があります。国家収入が増加すると、自動車の所有権はより多くの個人の手の届く範囲になります。このレポートは、さまざまなレベルの経済発展と、米国、セイシェル、ジャマイカ、南アフリカ、ガーナのさまざまな輸送インフラの5つのサイトにわたるアフリカ原産の個体群における自動車所有とPAの間の関連性を特徴付けています。 方法:25〜45歳の2500人の大人が研究に登録されました。合計2,101人の被験者は、有効な加速度計ベースのPA測定(中程度から活発なPA、MVPAの平均1日の期間として報告)および完全な社会経済情報を持っていました。私たちの関心の主な露出は、世帯が車を所有していたかどうかでした。私たちは、世帯収入と一般的な商品の所有権を使用して、社会経済的地位に調整しました。 結果:全体として、PAレベルはサイト間で大きく異なり、南アフリカで最も高いレベルで、米国で最も低くなりました。すべてのサイトで、PAは男性の性別、教育の数年少なく、手動職業、収入の低下、およびより少ない材料商品と一貫して関連付けられていました。車の所有権のサイト全体で不均一性が見つかりました。交絡因子を調整した後、米国の自動車所有者は、米国の非車両所有者と比較して24.3分少ないMVPAでした(20.7対45.1分/日MVPA)。非USサイトでは、自動車所有者は、非車両所有者よりも平均9.7分少ないMVPAでした(24.9対34.6分/日MVPA)。 結論:PAレベルは、社会経済的発展のレベルが大きく異なるにもかかわらず、ジャマイカを除くすべての研究サイトで類似しています。米国で車を所有していないことは、特に高レベルのMVPAに関連付けられています。発展途上国では、自動車の所有権が一般的になるにつれて、積極的な輸送の代替形式を促進する戦略が重要になる可能性があります。

背景:国全体での身体活動(PA)の変動は、社会経済的地位によって駆動される可能性があります。国家収入が増加すると、自動車の所有権はより多くの個人の手の届く範囲になります。このレポートは、さまざまなレベルの経済発展と、米国、セイシェル、ジャマイカ、南アフリカ、ガーナのさまざまな輸送インフラの5つのサイトにわたるアフリカ原産の個体群における自動車所有とPAの間の関連性を特徴付けています。 方法:25〜45歳の2500人の大人が研究に登録されました。合計2,101人の被験者は、有効な加速度計ベースのPA測定(中程度から活発なPA、MVPAの平均1日の期間として報告)および完全な社会経済情報を持っていました。私たちの関心の主な露出は、世帯が車を所有していたかどうかでした。私たちは、世帯収入と一般的な商品の所有権を使用して、社会経済的地位に調整しました。 結果:全体として、PAレベルはサイト間で大きく異なり、南アフリカで最も高いレベルで、米国で最も低くなりました。すべてのサイトで、PAは男性の性別、教育の数年少なく、手動職業、収入の低下、およびより少ない材料商品と一貫して関連付けられていました。車の所有権のサイト全体で不均一性が見つかりました。交絡因子を調整した後、米国の自動車所有者は、米国の非車両所有者と比較して24.3分少ないMVPAでした(20.7対45.1分/日MVPA)。非USサイトでは、自動車所有者は、非車両所有者よりも平均9.7分少ないMVPAでした(24.9対34.6分/日MVPA)。 結論:PAレベルは、社会経済的発展のレベルが大きく異なるにもかかわらず、ジャマイカを除くすべての研究サイトで類似しています。米国で車を所有していないことは、特に高レベルのMVPAに関連付けられています。発展途上国では、自動車の所有権が一般的になるにつれて、積極的な輸送の代替形式を促進する戦略が重要になる可能性があります。

BACKGROUND: Variations in physical activity (PA) across nations may be driven by socioeconomic position. As national incomes increase, car ownership becomes within reach of more individuals. This report characterizes associations between car ownership and PA in African-origin populations across 5 sites at different levels of economic development and with different transportation infrastructures: US, Seychelles, Jamaica, South Africa, and Ghana. METHODS: Twenty-five hundred adults, ages 25-45, were enrolled in the study. A total of 2,101 subjects had valid accelerometer-based PA measures (reported as average daily duration of moderate to vigorous PA, MVPA) and complete socioeconomic information. Our primary exposure of interest was whether the household owned a car. We adjusted for socioeconomic position using household income and ownership of common goods. RESULTS: Overall, PA levels did not vary largely between sites, with highest levels in South Africa, lowest in the US. Across all sites, greater PA was consistently associated with male gender, fewer years of education, manual occupations, lower income, and owning fewer material goods. We found heterogeneity across sites in car ownership: after adjustment for confounders, car owners in the US had 24.3 fewer minutes of MVPA compared to non-car owners in the US (20.7 vs. 45.1 minutes/day of MVPA); in the non-US sites, car-owners had an average of 9.7 fewer minutes of MVPA than non-car owners (24.9 vs. 34.6 minutes/day of MVPA). CONCLUSIONS: PA levels are similar across all study sites except Jamaica, despite very different levels of socioeconomic development. Not owning a car in the US is associated with especially high levels of MVPA. As car ownership becomes prevalent in the developing world, strategies to promote alternative forms of active transit may become important.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google