Loading...
Cognitive neuroscience20150101Vol.6issue(2-3)

チョコレートはピンクとストライプの匂いがします:嗅覚視聴覚共感覚を探る

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

臭気を識別することはしばしば困難であり、鼻または口を介して知覚することができます(「風味」、通常は「匂い」とは認識されません)。これらの機能は、共感覚の概念的および知覚的な説明を対比するユニークな機会を提供します。臭気剤の範囲を持つ6つの嗅覚視界のsynesthetesを提示しました。彼らはそれぞれの匂いを特定し、その属性を評価し、誘発された視覚体験を説明しようとしました。審査員は、各Synesthetesのイラストの時間の経過とともに類似性を評価しました(テストと再テストの信頼性)。共感覚的な画像は、一貫して名前が付けられた同じ匂いから最も似ていましたが、同じ匂いが一貫性のない名前でさえ、異なる臭気とは類似した画像を生成しました。これは、快楽の類似性によって駆動されました。フレーバーとして提示された臭気は、一貫して名前が付けられた場合にのみ同様の画像をもたらしました。したがって、信頼できる共感覚イメージを生成する主な要因は名前であり、臭気快楽の影響を受けます。ヘドニクスはセマンティック知識の基本的な形式であり、これを共感覚的リンクの概念的根拠と一致させます。

臭気を識別することはしばしば困難であり、鼻または口を介して知覚することができます(「風味」、通常は「匂い」とは認識されません)。これらの機能は、共感覚の概念的および知覚的な説明を対比するユニークな機会を提供します。臭気剤の範囲を持つ6つの嗅覚視界のsynesthetesを提示しました。彼らはそれぞれの匂いを特定し、その属性を評価し、誘発された視覚体験を説明しようとしました。審査員は、各Synesthetesのイラストの時間の経過とともに類似性を評価しました(テストと再テストの信頼性)。共感覚的な画像は、一貫して名前が付けられた同じ匂いから最も似ていましたが、同じ匂いが一貫性のない名前でさえ、異なる臭気とは類似した画像を生成しました。これは、快楽の類似性によって駆動されました。フレーバーとして提示された臭気は、一貫して名前が付けられた場合にのみ同様の画像をもたらしました。したがって、信頼できる共感覚イメージを生成する主な要因は名前であり、臭気快楽の影響を受けます。ヘドニクスはセマンティック知識の基本的な形式であり、これを共感覚的リンクの概念的根拠と一致させます。

Odors are often difficult to identify, and can be perceived either via the nose or mouth ("flavor"; not usually perceived as a "smell"). These features provide a unique opportunity to contrast conceptual and perceptual accounts of synesthesia. We presented six olfactory-visual synesthetes with a range of odorants. They tried to identify each smell, evaluate its attributes and illustrate their elicited visual experience. Judges rated the similarity of each synesthetes' illustrations over time (test-retest reliability). Synesthetic images were most similar from the same odor named consistently, but even inconsistently named same odors generated more similar images than different odors. This was driven by hedonic similarity. Odors presented as flavors only resulted in similar images when consistently named. Thus, the primary factor in generating a reliable synesthetic image is the name, with some influence of odor hedonics. Hedonics are a basic form of semantic knowledge, making this consistent with a conceptual basis for synaesthetic links.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google