著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
医学生または看護学生の医療従事者への移行には、多くの変更が必要です。これらの中には、専門的な実践のための健全な基盤の確立を支援する適切な職業的アイデンティティの開発があり、したがって、医療専門家の教育者にとって焦点となるはずです。しかし、医学教育と看護教育は、学生の適切な専門的アイデンティティの開発を導く際に課題に直面しているという証拠があります。医学では、医学教育が患者中心のアイデンティティではなく患者を疎外する専門的アイデンティティの発達に貢献する可能性があるという懸念があります。看護の専門職は、看護学校中に生徒が発達させる専門的アイデンティティと専門的実践の現実との間の矛盾に一部起因している労働力の維持率の低下と格闘しています。この観点では、著者は、医療学生と看護学生の専門的なアイデンティティ形成を促進するために使用される教育的戦略を探ります。彼らは、医療教育者と看護教育者が、階層的な懲戒境界を永続させる可能性のある強力な職業的アイデンティティを生徒に植え付けることを目指していると主張しています。彼らは、医療専門家の教育者は、現在の懲戒的サイロを超えて、医学生と看護学生が一緒に学ぶために専門職間教育の機会を創造して、高品質の患者中心のヘルスケアの提供に必要な共同専門家のアイデンティティの発展を促進するべきであることを示唆しています。
医学生または看護学生の医療従事者への移行には、多くの変更が必要です。これらの中には、専門的な実践のための健全な基盤の確立を支援する適切な職業的アイデンティティの開発があり、したがって、医療専門家の教育者にとって焦点となるはずです。しかし、医学教育と看護教育は、学生の適切な専門的アイデンティティの開発を導く際に課題に直面しているという証拠があります。医学では、医学教育が患者中心のアイデンティティではなく患者を疎外する専門的アイデンティティの発達に貢献する可能性があるという懸念があります。看護の専門職は、看護学校中に生徒が発達させる専門的アイデンティティと専門的実践の現実との間の矛盾に一部起因している労働力の維持率の低下と格闘しています。この観点では、著者は、医療学生と看護学生の専門的なアイデンティティ形成を促進するために使用される教育的戦略を探ります。彼らは、医療教育者と看護教育者が、階層的な懲戒境界を永続させる可能性のある強力な職業的アイデンティティを生徒に植え付けることを目指していると主張しています。彼らは、医療専門家の教育者は、現在の懲戒的サイロを超えて、医学生と看護学生が一緒に学ぶために専門職間教育の機会を創造して、高品質の患者中心のヘルスケアの提供に必要な共同専門家のアイデンティティの発展を促進するべきであることを示唆しています。
The transition of a medical student or a nursing student into a health care practitioner requires many changes. Among these is the development of an appropriate professional identity, which assists in the establishment of a sound base for professional practice and therefore should be a focus for health professions educators. There is evidence, however, that medical education and nursing education face challenges in guiding students' development of appropriate professional identities. In medicine, there is concern that medical education may contribute to the development of professional identities that alienate patients rather than identities that are patient centered. The nursing profession struggles with poor retention rates in the workforce, which have been attributed in part to discrepancies between the professional identities that students develop during nursing school and the realities of professional practice.In this Perspective, the authors explore the importance of and the pedagogical strategies used to facilitate professional identity formation for medical and nursing students. They argue that medical and nursing educators aim to instill in their students strong occupational identities which may perpetuate hierarchical disciplinary boundaries. They suggest that health professions educators should move beyond current disciplinary silos and create interprofessional education opportunities for medical students and nursing students to learn together to facilitate the development of the collaborative interprofessional identities necessary for the delivery of high-quality, patient-centered health care.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。