著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:3年間の期間中、ハイチの医療研修生と米国のパートナーシップは、ポルトープランスの医学部で緊急対応スキルカリキュラムを実施する目的で築かれました。この取り組みは、医学生のグローバルな健康経験の両方として、およびハイチなどの発展途上国における医学教育と緊急対応インフラストラクチャの両方の効果的な要素の両方として、ほぼピア、双方向、異文化間教育形式の妥当性を評価しようとしました。 方法:北米の医学部の医学生と救急医療(EM)住民は、2年連続で基本的な心臓生命維持(BLS)のPAPおよび認定医学生の緊急対応スキルに関するモジュールを設計および教えました。5ポイントのリッカートスケール自己効力感(SE)調査と多肢選択式の知識基金(FOK)評価は、毎年前およびポストモジュールとポストモジュールを配布し、最初のコホートのペアのTテストと縦断的フォローアップで分析されました。参加者からの物語評価が収集され、モジュールを改善するためのフィードバックを収集しました。 調査結果:課題には、言語の障壁の架橋、コホート間の継続性の維持、予期しないスケジュールの変更への適応が含まれます。全体として、115人の学生がBLSで認定され、SEスコア(2013年に2.75±0.93、2014年に2.82±1.06; P <0.001)およびFOKスコア(2013年に22%±15%、2014年には41%±16%; P <0.001)が大幅に改善されました。2013年のコホートから1年間のフォローアップで調査した24人のハイチ人学生のうち、7人(29.3%)がモジュールの完了以来、実際の状況で教えられたスキルを使用していると報告しました。米国のグループは、3年目のプロジェクトを繰り返すよう招待されました。 結論:ピアに近い文化的な学術交換は、ハイチでの医学生を中心とした緊急訓練の効果的な方法です。持続可能性対策の実装に成功し、文化的な違いに対処し、グループ間の調整などの制限が持続します。北米とハイチの医療研修生の間のこのスケーラブルで再現可能な相互に有益なコラボレーションは、ハイチの緊急対応インフラストラクチャを構築し、世界的な健康を促進するための有効な導管です。
背景:3年間の期間中、ハイチの医療研修生と米国のパートナーシップは、ポルトープランスの医学部で緊急対応スキルカリキュラムを実施する目的で築かれました。この取り組みは、医学生のグローバルな健康経験の両方として、およびハイチなどの発展途上国における医学教育と緊急対応インフラストラクチャの両方の効果的な要素の両方として、ほぼピア、双方向、異文化間教育形式の妥当性を評価しようとしました。 方法:北米の医学部の医学生と救急医療(EM)住民は、2年連続で基本的な心臓生命維持(BLS)のPAPおよび認定医学生の緊急対応スキルに関するモジュールを設計および教えました。5ポイントのリッカートスケール自己効力感(SE)調査と多肢選択式の知識基金(FOK)評価は、毎年前およびポストモジュールとポストモジュールを配布し、最初のコホートのペアのTテストと縦断的フォローアップで分析されました。参加者からの物語評価が収集され、モジュールを改善するためのフィードバックを収集しました。 調査結果:課題には、言語の障壁の架橋、コホート間の継続性の維持、予期しないスケジュールの変更への適応が含まれます。全体として、115人の学生がBLSで認定され、SEスコア(2013年に2.75±0.93、2014年に2.82±1.06; P <0.001)およびFOKスコア(2013年に22%±15%、2014年には41%±16%; P <0.001)が大幅に改善されました。2013年のコホートから1年間のフォローアップで調査した24人のハイチ人学生のうち、7人(29.3%)がモジュールの完了以来、実際の状況で教えられたスキルを使用していると報告しました。米国のグループは、3年目のプロジェクトを繰り返すよう招待されました。 結論:ピアに近い文化的な学術交換は、ハイチでの医学生を中心とした緊急訓練の効果的な方法です。持続可能性対策の実装に成功し、文化的な違いに対処し、グループ間の調整などの制限が持続します。北米とハイチの医療研修生の間のこのスケーラブルで再現可能な相互に有益なコラボレーションは、ハイチの緊急対応インフラストラクチャを構築し、世界的な健康を促進するための有効な導管です。
BACKGROUND: During a 3-year time frame, a partnership between medical trainees in Haiti and the United States was forged with the objective of implementing an emergency response skills curriculum at a medical school in Port-au-Prince. The effort sought to assess the validity of a near-peer, bidirectional, cross-cultural teaching format as both a global health experience for medical students and as an effective component of improving medical education and emergency response infrastructure in developing countries such as Haiti. METHOD: Medical students and emergency medicine (EM) residents from a North American medical school designed and taught a module on emergency response skills in PAP and certified medical students in basic cardiac life support (BLS) over 2 consecutive years. Five-point Likert scale self-efficacy (SE) surveys and multiple-choice fund of knowledge (FOK) assessments were distributed pre- and postmodule each year and analyzed with paired t tests and longitudinal follow-up of the first cohort. Narrative evaluations from participants were collected to gather feedback for improving the module. FINDINGS: Challenges included bridging language barriers, maintaining continuity between cohorts, and adapting to unexpected schedule changes. Overall, 115 students were certified in BLS with significant postcurriculum improvements in SE scores (2.75 ± 0.93 in 2013 and 2.82 ± 1.06 in 2014; P < 0.001) and FOK scores (22% ± 15% in 2013 and 41% ± 16% in 2014; P < 0.001). Of 24 Haitian students surveyed at 1-year follow-up from the 2013 cohort, 7 (29.3%) reported using taught skills in real-life situations since completing the module. The US group was invited to repeat the project for a third year. CONCLUSIONS: Near-peer, cross-cultural academic exchange is an effective method of medical student-centered emergency training in Haiti. Limitations such as successfully implementing sustainability measures, addressing cultural differences, and coordinating between groups persist. This scalable, reproducible, and mutually beneficial collaboration between North American and Haitian medical trainees is a valid conduit for building Haiti's emergency response infrastructure and promoting global health.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。