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包括的なテストと教育歴に基づいて、4〜9年生(平均12歳)の子供は、ディスグラフィア(持続する手書き障害)またはディスレクシア(単語の綴り/読書障害の持続)または典型的な作家と読者(コントロール)と診断されました。ディスグラフィア群(n = 14)およびディスレクシア群(n = 17)は、それぞれ対照群(n = 9)と比較して、別々の分析で互いに比較されました。4つの脳領域の種子ポイント(左後頭側頭回、上腕骨下回、前筋、および下部前頭回では、これらの分析で使用されました。これらの分析では、4つのタスクのために書かれた手紙を書くために、4つのタスクを書くために、4つのタスクを書くために、4つのタスクの手紙を書くことで、4つのタスクの書かれた手紙を書くことで、4つのタスクの書かれた手紙を書くことで、4つのタスクの書面で書かれたfmri機能的接続性の4つの指標に関連することがメタ分析で示されたこれらの分析で使用されました。正しく綴られた本当の言葉を作成し、研究者が指定したトピックをスキャンした後に作曲の計画を立てます)。ディスグラフィック群またはディスレクシック群が対照群(分数異方性、相対異方性、軸方向の拡散率が放射状拡散性ではなく)とは異なるDTI指標については、2つのライティングタスク(アルファベットとペルポイント)のためのDTIパラメーターとFMRI機能的結合性との間に相関が計算されました。多重比較のために制御された分析は、(a)対照群がディスグラフィックまたはディスレクシア群よりも多くの白質の完全性を示したことを示した。(b)ディスグラフィックおよびディスレクシアのグループは、対照群よりも機能的な接続性を示したが、タスクとシードポイントの機能的接続性のパターンが異なっていた。(c)異常およびディスレクシアのグループは、特定の種子ポイントと書面による言語タスクの重要なDTI-FMRI接続性相関の異なるパターンを示しました。したがって、ディスグラフィアとディスレクシアは、白質の完全性、fMRI機能的接続性、および白質と灰色の物質相関が異なります。臨床的関連性のうち、脳の違いは、手書きおよび/または単語のスペルでの決定的な行動障害、および認知マインドをさまよう休息状態と組成計画において、表面の言語課題に響き渡った言語タスクで、ディスグラフィアとディスレクシアで観察されました。
包括的なテストと教育歴に基づいて、4〜9年生(平均12歳)の子供は、ディスグラフィア(持続する手書き障害)またはディスレクシア(単語の綴り/読書障害の持続)または典型的な作家と読者(コントロール)と診断されました。ディスグラフィア群(n = 14)およびディスレクシア群(n = 17)は、それぞれ対照群(n = 9)と比較して、別々の分析で互いに比較されました。4つの脳領域の種子ポイント(左後頭側頭回、上腕骨下回、前筋、および下部前頭回では、これらの分析で使用されました。これらの分析では、4つのタスクのために書かれた手紙を書くために、4つのタスクを書くために、4つのタスクを書くために、4つのタスクの手紙を書くことで、4つのタスクの書かれた手紙を書くことで、4つのタスクの書かれた手紙を書くことで、4つのタスクの書面で書かれたfmri機能的接続性の4つの指標に関連することがメタ分析で示されたこれらの分析で使用されました。正しく綴られた本当の言葉を作成し、研究者が指定したトピックをスキャンした後に作曲の計画を立てます)。ディスグラフィック群またはディスレクシック群が対照群(分数異方性、相対異方性、軸方向の拡散率が放射状拡散性ではなく)とは異なるDTI指標については、2つのライティングタスク(アルファベットとペルポイント)のためのDTIパラメーターとFMRI機能的結合性との間に相関が計算されました。多重比較のために制御された分析は、(a)対照群がディスグラフィックまたはディスレクシア群よりも多くの白質の完全性を示したことを示した。(b)ディスグラフィックおよびディスレクシアのグループは、対照群よりも機能的な接続性を示したが、タスクとシードポイントの機能的接続性のパターンが異なっていた。(c)異常およびディスレクシアのグループは、特定の種子ポイントと書面による言語タスクの重要なDTI-FMRI接続性相関の異なるパターンを示しました。したがって、ディスグラフィアとディスレクシアは、白質の完全性、fMRI機能的接続性、および白質と灰色の物質相関が異なります。臨床的関連性のうち、脳の違いは、手書きおよび/または単語のスペルでの決定的な行動障害、および認知マインドをさまよう休息状態と組成計画において、表面の言語課題に響き渡った言語タスクで、ディスグラフィアとディスレクシアで観察されました。
Based on comprehensive testing and educational history, children in grades 4-9 (on average 12 years) were diagnosed with dysgraphia (persisting handwriting impairment) or dyslexia (persisting word spelling/reading impairment) or as typical writers and readers (controls). The dysgraphia group (n = 14) and dyslexia group (n = 17) were each compared to the control group (n = 9) and to each other in separate analyses. Four brain region seed points (left occipital temporal gyrus, supramarginal gyrus, precuneus, and inferior frontal gyrus) were used in these analyses which were shown in a metaanalysis to be related to written word production on four indicators of white matter integrity and fMRI functional connectivity for four tasks (self-guided mind wandering during resting state, writing letter that follows a visually displayed letter in alphabet, writing missing letter to create a correctly spelled real word, and planning for composing after scanning on topic specified by researcher). For those DTI indicators on which the dysgraphic group or dyslexic group differed from the control group (fractional anisotropy, relative anisotropy, axial diffusivity but not radial diffusivity), correlations were computed between the DTI parameter and fMRI functional connectivity for the two writing tasks (alphabet and spelling) by seed points. Analyses, controlled for multiple comparisons, showed that (a) the control group exhibited more white matter integrity than either the dysgraphic or dyslexic group; (b) the dysgraphic and dyslexic groups showed more functional connectivity than the control group but differed in patterns of functional connectivity for task and seed point; and (c) the dysgraphic and dyslexic groups showed different patterns of significant DTI-fMRI connectivity correlations for specific seed points and written language tasks. Thus, dysgraphia and dyslexia differ in white matter integrity, fMRI functional connectivity, and white matter-gray matter correlations. Of clinical relevance, brain differences were observed in dysgraphia and dyslexia on written language tasks yoked to their defining behavioral impairments in handwriting and/or in word spelling and on the cognitive mind wandering rest condition and composition planning.
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