Loading...
CBE life sciences education20150101Vol.14issue(3)

フリップクラスの教育学は、高等教育における学生のメタ認知と共同学習戦略を強化しますが、効果は持続しません

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

フリップクラスの教育学では、学生は講義の前に自宅で準備します。多くの場合、コースのコンテンツの短いビデオクリップを視聴します。この研究の目的は、制御された、事前、およびポストテストのアプローチを使用して、高等教育の動機付けと学習戦略に対する反転クラスの影響を調査することでした。同じ学生は、従来のコースと、伝統的な講義の一部のためにフリップされたクラスが置き換えられたコースで追跡されました。学習アンケート(MSLQ)のための検証された動機付けされた戦略に基づいて、Flipplass PedagogyがMSLQコンポーネントの批判的思考、タスク価値、およびピアラーニングを強化することがわかりました。ただし、フリップされたクラスの効果は長続きしませんでした。したがって、カリキュラムでフリップされたクラスを繰り返し使用して、持続可能なメタ認知および共同学習戦略に影響を与えることを提案します。

フリップクラスの教育学では、学生は講義の前に自宅で準備します。多くの場合、コースのコンテンツの短いビデオクリップを視聴します。この研究の目的は、制御された、事前、およびポストテストのアプローチを使用して、高等教育の動機付けと学習戦略に対する反転クラスの影響を調査することでした。同じ学生は、従来のコースと、伝統的な講義の一部のためにフリップされたクラスが置き換えられたコースで追跡されました。学習アンケート(MSLQ)のための検証された動機付けされた戦略に基づいて、Flipplass PedagogyがMSLQコンポーネントの批判的思考、タスク価値、およびピアラーニングを強化することがわかりました。ただし、フリップされたクラスの効果は長続きしませんでした。したがって、カリキュラムでフリップされたクラスを繰り返し使用して、持続可能なメタ認知および共同学習戦略に影響を与えることを提案します。

In flipped-class pedagogy, students prepare themselves at home before lectures, often by watching short video clips of the course contents. The aim of this study was to investigate the effects of flipped classes on motivation and learning strategies in higher education using a controlled, pre- and posttest approach. The same students were followed in a traditional course and in a course in which flipped classes were substituted for part of the traditional lectures. On the basis of the validated Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), we found that flipped-class pedagogy enhanced the MSLQ components critical thinking, task value, and peer learning. However, the effects of flipped classes were not long-lasting. We therefore propose repeated use of flipped classes in a curriculum to make effects on metacognition and collaborative-learning strategies sustainable.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google