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背景:外傷患者の臨床結果を改善することは、特に州のレジストリからのデータが公開されていない場合、州全体のレベルで困難な問題です。臨床ベンチマークが比較に利用できない限り、州全体で最適なケアの促進は不可能です。州保健省と医療研究および品質のための機関(AHRQ)患者安全指標(PSIS)からの公開された管理データを使用して、ベンチマークの外傷死亡率を作成するための州全体の方法を作成しようと同時に、死亡率に独立した影響を与えるユニークな合併症のパターンを特定しようとしました。 方法:この研究のデータは、フロリダ州ヘルスケア管理局から入手しました。成人外傷患者は、州によって定義された第9版コードの国際分類があると特定されました。多変量ロジスティック回帰を使用して、予測入院患者の予想死亡モデルを作成しました。PSISの期待値は、多変量モデルとAHRQによって提供されるベータ係数を使用して作成されました。ケースミックスの調整された死亡率の結果は、死亡率、PSIS、合併症の予防の失敗、および死からの救助の失敗を調べるために、予想される(O/E)比に観察されたと報告されました。 結果:研究期間中に評価された50,596人の外傷患者がいました。予想される死亡モデルの全体的な適合は、0.93のC統計で非常に強かった。25のトラウマセンターのうち12個は、O/E比が予想よりも1 <1以上でした。9つの州全体のPSIは、予想よりもO/E比を防ぐことができませんでした。5つの州全体のPSIは、予想よりも高いO/E比の救助に失敗しました。国家の外傷死亡率に最も強い影響を与えたPSIはPSI NOでした。9または周術期出血または血腫。死亡率は、病院レベルでのPSI合併症によってさらに成立する可能性があります。 結論:AHRQ PSIは、予想よりも高い死亡率を州のリスクのある外傷センターでスクリーニングする調整されたベンチマーク法で不可欠な役割を持つことができます。PSIを防止しなかったことに基づいて死亡率を層別化すると、州全体のレベルで必要な改善領域が特定される場合があります。
背景:外傷患者の臨床結果を改善することは、特に州のレジストリからのデータが公開されていない場合、州全体のレベルで困難な問題です。臨床ベンチマークが比較に利用できない限り、州全体で最適なケアの促進は不可能です。州保健省と医療研究および品質のための機関(AHRQ)患者安全指標(PSIS)からの公開された管理データを使用して、ベンチマークの外傷死亡率を作成するための州全体の方法を作成しようと同時に、死亡率に独立した影響を与えるユニークな合併症のパターンを特定しようとしました。 方法:この研究のデータは、フロリダ州ヘルスケア管理局から入手しました。成人外傷患者は、州によって定義された第9版コードの国際分類があると特定されました。多変量ロジスティック回帰を使用して、予測入院患者の予想死亡モデルを作成しました。PSISの期待値は、多変量モデルとAHRQによって提供されるベータ係数を使用して作成されました。ケースミックスの調整された死亡率の結果は、死亡率、PSIS、合併症の予防の失敗、および死からの救助の失敗を調べるために、予想される(O/E)比に観察されたと報告されました。 結果:研究期間中に評価された50,596人の外傷患者がいました。予想される死亡モデルの全体的な適合は、0.93のC統計で非常に強かった。25のトラウマセンターのうち12個は、O/E比が予想よりも1 <1以上でした。9つの州全体のPSIは、予想よりもO/E比を防ぐことができませんでした。5つの州全体のPSIは、予想よりも高いO/E比の救助に失敗しました。国家の外傷死亡率に最も強い影響を与えたPSIはPSI NOでした。9または周術期出血または血腫。死亡率は、病院レベルでのPSI合併症によってさらに成立する可能性があります。 結論:AHRQ PSIは、予想よりも高い死亡率を州のリスクのある外傷センターでスクリーニングする調整されたベンチマーク法で不可欠な役割を持つことができます。PSIを防止しなかったことに基づいて死亡率を層別化すると、州全体のレベルで必要な改善領域が特定される場合があります。
BACKGROUND: Improving clinical outcomes of trauma patients is a challenging problem at a statewide level, particularly if data from the state's registry are not publicly available. Promotion of optimal care throughout the state is not possible unless clinical benchmarks are available for comparison. Using publicly available administrative data from the State Department of Health and the Agency for Healthcare Research and Quality (AHRQ) patient safety indicators (PSIs), we sought to create a statewide method for benchmarking trauma mortality and at the same time also identifying a pattern of unique complications that have an independent influence on mortality. METHODS: Data for this study were obtained from State of Florida Agency for Health Care Administration. Adult trauma patients were identified as having International Classification of Disease ninth edition codes defined by the state. Multivariate logistic regression was used to create a predictive inpatient expected mortality model. The expected value of PSIs was created using the multivariate model and their beta coefficients provided by the AHRQ. Case-mix adjusted mortality results were reported as observed to expected (O/E) ratios to examine mortality, PSIs, failure to prevent complications, and failure to rescue from death. RESULTS: There were 50,596 trauma patients evaluated during the study period. The overall fit of the expected mortality model was very strong at a c-statistic of 0.93. Twelve of 25 trauma centers had O/E ratios <1 or better than expected. Nine statewide PSIs had failure to prevent O/E ratios higher than expected. Five statewide PSIs had failure to rescue O/E ratios higher than expected. The PSI that had the strongest influence on trauma mortality for the state was PSI no. 9 or perioperative hemorrhage or hematoma. Mortality could be further substratified by PSI complications at the hospital level. CONCLUSIONS: AHRQ PSIs can have an integral role in an adjusted benchmarking method that screens at risk trauma centers in the state for higher than expected mortality. Stratifying mortality based on failure to prevent PSIs may identify areas of needed improvement at a statewide level.
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